Videotråd - Såhär ser det ut när vi gör kaffe

S-fors

Well-known member
Jag vet inte vad det är för modell faktiskt. Hittade den på blocket för ca 400 och tyckte att det var roligt att slå till.

Den maler fint och snabbt iaf, troligtvis med bättre kvalitet än Rockyn och klumpar slipper man ju tack vare dosatorn. Fastnar dock en hel del kaffe i utkastet och den låter något gruvligt.

Måste dock erkänna att jag är sugen på en ny kvarn. Hade varit fint att bli av med både cunill-kvarnen och rockyn och ställa dit någon riktigt fin grind on demand-kvarn :)

Jag skulle kunna offra mig och befria dig från en av kvarnarna, enbart för att vara snäll :)
 

Luckyman

Active member
Sjukt snygg art, Sunschein
Gör det stor skillnad om man häller över till en tom kanna som du använder i videon, då jag själv lyckas kanske med 2 av 5 vilket enl. mig inte är godkänt.
 

Sunschein

Well-known member
Tusen tack Luckyman! Det borde inte spela någon roll om man häller över till en annan kanna. Jag har dock blivit väldigt förtjust i att hälla just tulpaner med den kannan och den är lite väl stor att skumma i ;D

S-fors, jag tror jag väntar lite med att göra mig av med dem ;)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Riktigt snygg video. Däremot tyckte jag att skottet såg väldigt ljust ut i creman...

//Stefan (som emellanåt får till både kaffe och mjölk i en underbar symbios)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp