Kaffegrossisten.se - plus och MINUS!

Oftakofta

Member
Beställde en Rocky + Silvia från kaffegrossisten.se. Då jag öppnade paketet märkte jag att de hade glömt att packa ner min knock-box med tampingmatta och istället fick jag en vanlig tampmatta. Efter ett snabbt mail fick jag den saknade knock-boxen samt ett frankerat kuvert att skicka tillbaka mattan med. Som plåster på såren skickade de även med 3x250g mokaflor. Helt underbar service, rekommenderas varmt! (jag överlevde 2 dagar utan knock-box).
 

nnnc

Active member
Samma sak för mig. Beställning sent i förgår kväll, leverans idag. Riktigt snabb men felaktig leverans. Snabb respons på mail om felet med löfte om att skicka korrekt vara. Den felaktiga kunde jag behålla.

Det känns lite som de satt i system att hafsa ner beställningen i lådan. Det kan jag leva med. De viktiga är att de är intresserade av att korrigera felen och det snabbt utan strul. Så verkar det vara i mitt fall. Är ännu fullt nöjd.
 

Faktor

Well-known member
Jättebra att de är intresserade av att fixa till sina felaktigheter... Men jag förstår inte hur svårt det kan vara att packa rätt grejer? De gånger jag packar ordrar ser jag till att alltid bocka av mot beställningen och kolla rätt artiklar osv.

Nackdelarna med slarveriet blir dels att kunden blir lidande, även om man kompenserar föredrar jag personligen en korrekt leverans om det innebär att man tar extra minuter på sig när man packar den, dels blir det också merkostnader för företaget själva, i fraktavgifter t.ex.

Dumt att slarva i onödan när man kan göra rätt från början?
 

MartinForsberg

Well-known member
Håller med er alla om att strulet är det som gör en missnöjd direkt även om de fixar till det i slutändan - det kostar ju dem framförallt all denna badwill, att det sedan kostar några kronor för varje felaktig leverans är en struntsak i förhållande till ryktet som de förstör!
 

nnnc

Active member
Igår, 13 dagar efter mitt påpekande om felaktig vara fick jag den nya i ett brev på posten. Samma felaktiga vara men den här gången var den dessutom något skadad. Jag orkar inte maila dem igen. Jag avstår istället från att handla av dem framöver.
 

mada

Member
Jag vill hylla Kaffegrossisten til skyarna!

Beställde ett Rancilio start startpaket (silvia, rocky, sumplåda, rengöringskitt, startpaket kaffe mm.) i måndags - leverans onsdag.

Allt var snyggt och prydligt förpackat.
1 av kaffe påsarna var skadad, detta påpekades via mail onsdag kväll.
Torsdag fick meddelade via mail att ett nytt kg är skickat, leverans fredag:coffee: Hatten av! Grym service!
 

Roby Caffé

Well-known member
Jag vill hylla Kaffegrossisten til skyarna!

Beställde ett Rancilio start startpaket (silvia, rocky, sumplåda, rengöringskitt, startpaket kaffe mm.) i måndags - leverans onsdag.

Allt var snyggt och prydligt förpackat.
1 av kaffe påsarna var skadad, detta påpekades via mail onsdag kväll.
Torsdag fick meddelade via mail att ett nytt kg är skickat, leverans fredag:coffee: Hatten av! Grym service!


Kan bara hålla med!! Dem är grymma!
 

agne

Active member
Jag tycker det har fungerat bra, fick min maskin med tillbehör snabbt efter beställning. Blev uppringd dagen efter vid 8 eller 9 på morgonen av kaffegrossisten där de sa att de bara hade 5 st koppar av de jag ville ha 6. Då fick jag två andra koppar plus en extra florenskopp eller vad den nu hette. Tycker de är snabba samt att de har ett väldigt stort utbud vilket jag saknar på andra sidor som jag kikat på. Om man fick ge poäng och 10 var max så skulle de få en stark 8:a av mig.
 

JKolmo

Well-known member
Jag har aldrig haft några problem med Kaffegrossisten. Ursnabb service. Aldrig några fel. Så det så.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp