Köpenhamn

Essenzatjejen

Well-known member
Jag fortsätter ensam på "min" lilla Köpenhamnstråd.

Idag besöktes Coffee Collective ännu en gång.
Smaklökarna studsade av lycka!
Att Mezzon (Cortadon) serverades i glas denna gång gjorde pricken över i:t:)

Grädden på moset utgjordes av att jag och min medhavda vän bjöds in på koppning av två olika Kenyanska bönor. Lycka till tusen.:coffee:

Att jag fick snacka kaffe stillade min nerd-abstinens och jag kunde gå hem lycklig....

The power of coffee:lol:
 

chutzpah

Well-known member
Nej, tyvärr.

Vi tittade på Darwin-utställningen på Zoologiska museet. Det var första (och sista) gången jag besöker Zoologiska museet på en söndag. Stället fullkomligt kryllade med barn. Inte 10-15 stycken, utan förmodligen 75-100 stycken. Jag ville vända mig i dörren, men sambon tvingade mig att stanna. Jag är fortfarande sur på honom.

Det får bli kaffeorgie nästa gång.
 

Satyricon

Well-known member
Nej, tyvärr.

Vi tittade på Darwin-utställningen på Zoologiska museet. Det var första (och sista) gången jag besöker Zoologiska museet på en söndag. Stället fullkomligt kryllade med barn. Inte 10-15 stycken, utan förmodligen 75-100 stycken. Jag ville vända mig i dörren, men sambon tvingade mig att stanna. Jag är fortfarande sur på honom.

Bortsett från ungjäblarna, var utställningen sevärd?
 

confuzed

Well-known member
Var i köpenhamn tisdag till torsdag, kaffet på louisiana var faktiskt riktigt ok (bryggkaffe på färskmalda bönor från kontra) nu är kanske inte humlebäck där lousiana ligger inte riktigt köpenhamn men muséet var så sevärt att jag tycker att det borde vara en obligatorisk del av ett besök i köpenhamn. Och mor min tvingades sen promenera med mig bort till Coffee Collective, kaffet som jag tog där var underbart, mammas cappu var tydligen också riktigt bra, självklart kom det med två påsar kaffe hem också.
 

AA

Skottjägare
Var på Risteriet idag och blev grymt besviken. Vi har säkert varit där en 15-20 ggr och alltid varit nöjda men icke idag.
Det hela började med att jag frågade vilka espressoblends dom hade som var riktigt färska. Tjejen svarade att dom inte hade blends utan bara espressobönor. Hmm. Frågade en gång till vilka blandningar dom hade som var färska men svaret var detsamma. Bara espressobönor och dom var färska. OK. Tog ett halvkilo av Due (rostat 16/7) som vi brukar köpa.
Jag beställer 2 dubla till oss och vad händer? Jo tjejpuckot pumpar 2 små enkelkoppar fulla till kanten med totalt odrickbart kaffe. Jag tippar på att det rann ner på cirkus 15 sek.
Jag klagade lite fint genom att säga att kaffet inte direkt smakade något och att det var väldigt tunt och la fram tanken att det kanske rann lite fort. Hon blev glad(?) och sa att Due skall vara "blöt" men att vi kanske skulle beställt med mjölk och inte "rent".
Vi nickade och la benen på ryggen.
Tanken som slog oss var att det kanske är bättre att hålla sommarstängt än att låta sommarjobbare stå bakom spakarna.

Ha de´

/AA
 

Pac

Maskindoktorn
Intressant historia AA. Menar du att baristan försökte berätta för hur det skulle vara snarare än att ta till sig? Hon visste nog inte att du var fel kille att jönsa runt med... :D
 

mts

Well-known member
haha jag gillar att den skulle vara "blöt", undrar om den hade varit ÄNNU bättre med lite mjölk också? ja se danskarna, tokiga tokiga danskar :)
 

AA

Skottjägare
:D
Vill bara säga att ovanstående upplevelse endast hänt 1 gång och övriga gånger har vi fått kanonkaffe. Jag vill inte skrämma bort någon därifrån men man kanske bör gå dit nån annan tid än just mitten av juli när dom med kunskap verkar ha tagit ledigt!

4:e vågen! Att vi inte fattade det! :D

Ha de´

/AA
 

malena

Member
"Coffee collective" på Jægersborggade. Fantastisk kaffe. Mysigt ställe också. Deras kaffe fås också på "Kaffebar" på Elmegade. Och på trevligt matställe/bar "Wascator" på Refsnæsgade. Alla tre ställen på Nørrebro.
 

Tamper

Well-known member
Sitter på Estate Coffee och njuter. De stänger 22.00 . Idag har det blivit mycket kaffe. Starbucks Arlanda, odrickbart kaffe på Joe and the Juice på Kastrup. Underbar espresso på Coffee collective och nu Estate. En bra dag. I morgon blir det morgonfika på Risteriet. Men bäst av allt är att jag har med mig två påsar nyrostade bönor hem.
 

doppio

Well-known member
Risteriet, undra om jag har varit där, ringer ingen klocka. Så det har jag nog missat. Annars hade jag en väldigt positiv upplevelse hos Coffee Collective. Klart värt omvägen.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp