Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 35

Ämne: Köpenhamn

Köpenhamn

Vi ska över till Köpenhamn ganska tidigt imorgon, ska äta frulle där samt titta på Rosenborgsslott (nyrenoverat) och muséet.

Vi vill gärna ha lite tips om fik som har förutom gott kaffe, god mat. Gärna i centrala Köpenhamn.

Tack på förhand!
    Ja ska jor kaoz me han.

Member jopes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ta en titt på:
    länk: riktigt kaffe på flagr

Grymt bra när man är på resa...

Estate coffee är lätt att hitta till, nära centralstationen (hovedbanegården)
    Estate Coffee

Tack för länken !! Jag hade helt glömt den tråden!
    Ja ska jor kaoz me han.

Köpenhamn. Tänkte bara tillfoga något. Om ni kommer hit kan ni i alla fall strunta i att gå till Café Europa. Trots att dom använder Kontra kaffe (ägaren är delägare i kaffe-rosteriet), så fick jag en riktigt dålig cappuchino där häromveckan. För mkt mjölk, och litet för varm också. Välling-touch liksom, inte kul när man sen ska betala 43 danska kr... borde klagat innan, när man ska betala är det ju för sent. Så gå inte dit (fast en espresso i baren kanske är bra, vem vet).

Risteriet däremot skall inte missas om man är här. Tycker jag.

Café Europa är avskyvärt på alla sätt, det har jag alltid tyckt. Klart Köpenhamns mest ÖVERSKATTADE ställe.
    Ja ska jor kaoz me han.

Har någon druckit kaffe på Jazz Kaelderen? Jag var bara inne i skivavdelningen och noterade bara att de även hade ett café. Nästa gång jag hamnar i Köpenhamn ska jag ta mig tid att ta en kaffe där - även om det skulle vara så att det smakar rävgift!

Sitter just nu på Baresso, som ligger på Ströget. Tog mig en enkel Cappu, allt var väl helt okej. Ingen Wow-upplevelse men definitivt ett ställe jag kan tänka mig att besöka igen när kaffesuget faller på.

Dom hade vunnit över mig med lite bättre skummad mjölk (eller bara bankat ut lite luftbubblor) och lite mindre skum på toppen samt en mindre kopp (så att det inte blir för mycket mjölk till den lille shotten...)

Men smaken var fin iaf...

Jag återkommer med mer info när jag har testat mer

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2008

Baresso

Baresso på Ströget räddade min kaffe-dag vid två tillfällen när jag var i Köpenhamn i slutet av september. (Nu är jag ju dessutom en sucker för grafisk form och jag gillade deras logga lite... sånt kanske kan grumla mitt omdöme, men jag hade kanske tur med baristan också) :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •