Stockholm Sibyllans kaffe och tehandel

Brunabönor

Well-known member
Är väl nästan kriminellt att damma av så här gamla trådar..

Men jag fann dem på webben, beställde och blev rätt besviken. På hemsidan såg det ut som att de förvarade allt i stora lösviktsburkar i butik och tänkte på det men chansade. Det kändes inte så färskt, och alla sorter jag beställde har jag antingen rostat själv eller köpt någon annanstans. Ojämn rostning, mer brända än jag vill se samt enligt mig helt fel rostninggrad. Jag vill gärna inte kritisera någon stackars rostare därute men här tror jag det saknas passion.
De erbjuder ju Jamaica kaffe men det vågar jag inte beställa ens på frågan om man kan löpa när det är nyrostat pga priset.
Tilläggas bör att jag själv inte rostat på ett tag då jag har "rostningskramp". Därför har jag köpt färdigt en tid..
Min Boca boca gör ett bättre jobb än sibyllans mycket ojämna rostningar.
 

Brunabönor

Well-known member
Ungefär samma som författare får skrivkramp :)
Jag är inte nöjd med utfallet, ojämnt, svårt få till den exakta graden. Och jag är numer så pass kräsen att halvmesyrer duger inte. Jag hamnar alltför ofta mitt i mellan det resultat jag önskar, men så är det väl på den nivån tänker jag.
Man skulle ju vilja uppgradera rosten (boca boca 500) men jag får väl ett ryck snart igen är jag rätt säker då man ju har säkert 10-12 kg som ligger i förvar :)
 

Gholam

Well-known member
Är väl nästan kriminellt att damma av så här gamla trådar..

Men jag fann dem på webben, beställde och blev rätt besviken. På hemsidan såg det ut som att de förvarade allt i stora lösviktsburkar i butik och tänkte på det men chansade. Det kändes inte så färskt, och alla sorter jag beställde har jag antingen rostat själv eller köpt någon annanstans. Ojämn rostning, mer brända än jag vill se samt enligt mig helt fel rostninggrad. Jag vill gärna inte kritisera någon stackars rostare därute men här tror jag det saknas passion.
De erbjuder ju Jamaica kaffe men det vågar jag inte beställa ens på frågan om man kan löpa när det är nyrostat pga priset.
Tilläggas bör att jag själv inte rostat på ett tag då jag har "rostningskramp". Därför har jag köpt färdigt en tid..
Min Boca boca gör ett bättre jobb än sibyllans mycket ojämna rostningar.

Nejdå, inte alls kriminellt utan till och med lite nostalgiskt. Jag visste inte att Sibyllans var fortfarande kvar ens. Det är kul att de finns med tanke på hur butikslandskapet har förändrats i de där trakterna (som på så många olika håll) men synd att de inte har utvecklats något på så många år. De kanske har har ett koncept som går hem hos deras klientel.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp