Stockholm Bra kaffe Värmdö/Orminge?

Grosso

Member
Nån som känner till nått bra ställe i dessa trakter. Jobbar här ute nämligen och är ganska nyinflyttad. Är kräsen, så vet ni det...;)
 

Torwald

New member
Var på Värmdö menar du? Värmdö och Orminge är ju inte specellt nära belägna. Tror det har öppnat något nytt café i Orminge C, men jag har aldrig varit där. Förutom det kan jag inte minnas att det finns något kaffe av värde i närheten av Orminge. I Gustavsbergs C på värmdö finns ju cafét/bageriet Delselius som har ok kaffe. Ingen sensation direkt, men det är väl drickbart.
 

majkeloak

Well-known member
Dellans (delselius) filial i grisslinge kan också rekommenderas, speciellt om man går ner på baksidan, mysig lokal med öppen spis på vintern med juste utsikt över "havet" eller utebord på sommaren.

Dricker oftast brygg på dellan oftast välbryggd zoegas (i alla fall i Gurrabergs centrum), det brukar inte vara någon vidare swung i bryggandet och utdelandet av espressobaserade drycker.

Om du med det nyöppnade cafét i orminge menar wok-cafét så provade jag det för något halvår sedan en cappu som inte var någon höjdare. Då var det helt nyöppnat, så saker kan ha ändrat sig.

/Mikael
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp