Rangordna kvarnarna!

Stefan Böna

Mr Microtext
Kasta iväg ett mejl till dem. Det går bra att skriva på engelska. Jag minns inte om det var någon skillnad i pris (eller hur mycket det skiljde).

Yirgacheffe hade ju fått en siffra på €280 ink frakt. Om det är en sådan som shogun har är det ju ett bra pris.

//Stefan (som väger mellan nya glasögon eller ny kvarn när skattepengen kommer)
 

Morra

Member
Jag fick mail från mokkamestarit här om dagen.
I dagsläget har de bara kvar kvarnar utan timer i guld.
Här är ett utdrag ur mailet:

Version 1. Manual (You touch the portfilter the button. The product will ground until you go back with the portafilter.)
Version 2. Timer ( there is a timer under the base of the product. You could set the time between 5 and 11 seconds. Then you touch the portfilter the button and the product will ground coffee the same amount of seconds you have set.)
Version 3. Timer/Manual (Same technical feautures of both products above, but there is also a switch that you could choose if you want to go manual or timer.)

Prices with normal painting.:
Version 1. 280,00€
Version 2. 300,00€
Version 3. 300,00€
Chromed bodywork add: 35,00€
The prices are including normal shipping to Sweden

Hoppas det hjälper!
 

embr

Well-known member
Guld?! Whoa, så p1mp är inte vårt kök i alla fall, så jag tror jag stryker Eurekan lite. Andra leverantörer finns förstås också, men ... personligen är jag lite lockad av att för en gångs skull få grejorna i handen direkt och inte vänta på leverans. Tack för infon, Morra och andra. Kanontråd!
 

Buffeln

Well-known member
Jag fick mail från mokkamestarit här om dagen.
I dagsläget har de bara kvar kvarnar utan timer i guld.

Guld. Jag vet inte riktigt... Då måste jag ju skaffa guldtand, käpp och hatt också och då börjar det bli lite dyrt. Det verkar så jobbigt att gå runt i päls mitti sommaren också... :D
 

shogun

Well-known member
Guld. Jag vet inte riktigt... Då måste jag ju skaffa guldtand, käpp och hatt också och då börjar det bli lite dyrt. Det verkar så jobbigt att gå runt i päls mitti sommaren också... :D

:cool:

Du tvingas byta namn också... Silver Tongue B. Slim eller kanske Deacon Dr. coffee Valentine

och med dagens bensinpris kan det ju vara lite besvärande att gunga runt i bilen du kompletterat med:

0502_08z+1993_cadillac_fleetwood+front_side_view.jpg






















Oooops! :blush:...just det ja...vilka bönor hade du tänkt köra i kvarnen?
















0502_01z+1993_cadillac_fleetwood+front_left_view.jpg
 

DS

Well-known member
Här köpte jag min Eureka:
http://www.pasmarose.de

Kostar 319 för en kromad med omkopplingsbar timer. Jag mejlade och frågade om frakten var inkluderad och fick den skickad utan extra kostnad.

Om man vill gå en i pris skulle jag hellre ta den utan timer än den med bara timer, men det kan ju bero på hur man använder sin kvarn.
 

henrico

Well-known member
jag har aldrig upplevt några problem med klumpar med minimokan. dock har den en stor svaghet: spillet. annars är den enligt min mening så bra man kan förvänta sig för det priset. klart man sneglar på en mazzer ibland, men det får vänta något år till.

Håller helt med dig! Spillet är faktiskt helt värdelöst med Minimokan, jag har i princip slutat mala direkt ned till PF utan maler först till en passande glasburk som jag sedan häller från ned i PF.

Har förvisso den positiva effekten att det blir väldigt jämt fördelat i PF också för den delen....

Annars är jag faktiskt väldigt nöjd med min. Har inga problem med statiskt eller klumpar, högljudda tycker jag de flesta kvarnar i den prisklassen är. Jag sneglar faktiskt på en zassenhaus att ha som andrakvarn för tidig morgon/sen kväll (när man inte vill väcka 1-åringen...).

//H
 

Buffeln

Well-known member
Tack för all input! Jag har efter lite fundering bestämt mig för att gå ihop med Ernst och beställa en Minimoka från Tyskland. De var så sjukt mycket billigare än övriga alternativ (180€). Jag måste nog ändra min signatur, för jag har känt mig grymt snål mot mig själv på sista tiden. :blush:
Fortsätt gärna diskutionen ändå. Det verkar vara fler som behöver rådgivning...
 

Jemo

Well-known member
bra val, jag hade gjort likadant. du kommer helt säkert bli nöjd med den. om du söker här på forumet så hittar du några bra tips om tratt, stoppskruv och skala.
 

henrico

Well-known member
Tack för all input! Jag har efter lite fundering bestämt mig för att gå ihop med Ernst och beställa en Minimoka från Tyskland. De var så sjukt mycket billigare än övriga alternativ (180€).

Bra val, men skynda er! Tydligen så har Spanjorerna bytt dist i Tyskland, så numera får de tydligen inte sälja till annat än listpris på nätet... (€210-230)

Hörde precis detta från en kollega som skulle beställa från Kaffeezentrale.de och fick det föga uppmuntrande svaret. :(

Står även på deras sida nu för övrigt... http://www.kaffeezentrale.de/d/shop/zubehoer.cfm?ItemID=DM01


//H
 

Ernst

Well-known member
Jag pratade med Caffe-Milano efter lunch och de sade inget. :unsure: Skickar in beställningen på måndag morgon och hoppas på det bästa. :eek:hmy:
 

henrico

Well-known member
Jag pratade med Caffe-Milano efter lunch och de sade inget. :unsure: Skickar in beställningen på måndag morgon och hoppas på det bästa. :eek:hmy:

Ja, det är ju bara hoppas på det bästa... Trist utveckling dock, jag avskyr när tillverkare/ÅF försöker stoppa konkurrens. (Crescent cyklar är en leverantör jag bojkottar p.g.a. det beteendet -- också anledningen till att många cykelhandlare slutat sälja dem för övrigt. Stor parentes.... :nowink: )

//H
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp