Kvarn köpes!

Buffeln

Well-known member
Nu har jag bestämt mig för att skärpa mig och skaffa mig en kvarn! Jag är intresserad av kvarnar i nivå med Rocky / Minimoka och uppåt till ett rimligt pris (rimligt = under nypris för tidigare nämnda kvarnar) Om någon vänlig själ har en kvarn över så hör av er till mig.
 

Buffeln

Well-known member
Har en Brasilia rr45 till salu för 1000 kr

Låter intressant. Några frågor:

- Med eller utan doser?
- Med/utan tamper? Om med, vilken sort?
- Färg?
- Skick?

Edit:
Ojojoj, 60 cm hög. Jag har bara 40cm upp till överskåpen. Finns det någon annan hopper att få tag på?
 

Buffeln

Well-known member
Nej Budha, jag är ledsen. Den är bara för stor. Jag riskerar lynchning om jag släpar hem en sådan pjäs! :(
 

Càphêhơi

Member
Hej,

Om Brasilian fortfarande är till salu och den fungerar så är jag intresserad av köp. Eftersom detta är mitt första inlägg på detta eminenta forum så vill jag också passa på att säga att det är roligt att ha hittat hit!

Med vänliga hälsningar,
Jesper
 

Buffeln

Well-known member
Càphêhơi;70105 sa:
Hej,

Om Brasilian fortfarande är till salu och den fungerar så är jag intresserad av köp. Eftersom detta är mitt första inlägg på detta eminenta forum så vill jag också passa på att säga att det är roligt att ha hittat hit!

Med vänliga hälsningar,
Jesper

Välkommen!
 

Buffeln

Well-known member
Tack för alla tips/erbjudanden. Jag har beslutat att gå ihop med Ernst och beställa nytt från Tyskland.
 

Càphêhơi

Member
Har en Brasilia rr45 till salu för 1000 kr

Tack för en god affär och många bra tips! Den var lite besvärlig att släpa upp för Masthuggsberget men den mal som den ska och utan hopper får den t.o.m. plats i köket. :)

kv.jpg
 

Ernst

Well-known member
Shit! den var ju snygg! Är allt det där rostfritt som glänser? Har bara sett den i olika färger innan. Kanske skulle ha köpt den istället... Men det tycker jag nog bara för att min inte kommit än.
 

Càphêhơi

Member
Tack. :) Förutom dosern så är det silverfärgad plast men den känns ändå rejäl. Du blir säkert nöjd med din Demoka. Det ska ju vara en bra grej.
 

GuruX

Well-known member
Càphêhơi;70596 sa:
Tack för en god affär och många bra tips! Den var lite besvärlig att släpa upp för Masthuggsberget men den mal som den ska och utan hopper får den t.o.m. plats i köket. :)

kv.jpg

Nämen, en till Riktigtkaffare på Masthuggsberget. Där ser man!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp