Amsterdam

jonhar

Well-known member
Ska till Amsterdam på en weekendtripp i augusti. Villka ställen/cafeer är värda ett besök? :coffee:

Kollade på Coffeegeek men fick inget riktigt bra svar :unsure:
 

MartinForsberg

Well-known member
Harlem Soul Food
Haarlemmerstraat 77
1013EL Amsterdam

http://www.tagzania.com/item/17939

De har en gammal original Feama E61 om jag inte minns fel - den funkar utmärkt och underhålls och de kan göra skitgod espresso med mera - om rätt personal är på plats. Jag snackade med en mörkhyad kille (en riktig "soul-brother") om deras fik och maskin och fick smaka på vad de kunde gör aoch gick därifrån nöjd. Allt deras käk var också jättegott, till och med ungarna tyckte det efter att de vräkt i sig två gigantiska tallrikar med revbensspjäll och pommes! Mysigt ställe på en av gatorna som det ligger massvis med affärer på, när jag var där fanns det en skithäftig cykelaffär rakt över gatan och en del andra coola butiker i korkarna!
 

AJ

Well-known member
Lite ot men se till att hyr cykel och ta tex en sväng ner till sköna The Pijp. Det är otroligt lätt att cykla runt och man hinner se mycket mer.
/A
 

jonhar

Well-known member
Tack för tipsen! Det blir absolut att hyra cykel samt kanske ett tiotal besök (minst) för att testa kaffeutbudet :D
 

embr

Well-known member
Amsterdam rockar, hoppas du/ni får en kanonresa.

Har tyvärr inte mycket när det gäller sofistikerade kaffetips, vi brukar mest hamna på kedjorna (Coffee company, eller hellre Beans & Bagels). De senare har fritt trådlöst nät i sina lokaler, det är trevligt.

Hyra cykel har vi inte vågat (cykelhjälmen verkar inte uppfunnen, och de cyklar ... intensivt), men promenera eller spårvagn går ju också bra.
 

Jutta

Well-known member
Mera Amsterdamtips tack! Holländskan i WBC 2008 tog sig ju till final, nån som har koll på var man hittar hennes ställe? Jag drar till helgen...
 
Topp