Stockholm Kaffecompagniet

Englund

Well-known member
Det var "Jasmin Pearls" du drack. Inte det billigaste på hyllan, men riktigt gott. All jasminsmak kommer från nyplockade blommor som man täcker teét med under natten för att den fuktiga morgonluften ska få smaken att tränga igenom. Detta repeteras tills rätt smak uppnås.

Om du är ute efter Oolong kan jag verkligen rekommendera Fuijan Milky Oolong, som är ett, från början jättefint te, som sedan ångats över mjölk och därför får en mjölkkaraktär som inte liknar något jag provat tidigare.
 

Molarin

Well-known member
Om du är ute efter Oolong kan jag verkligen rekommendera Fuijan Milky Oolong, som är ett, från början jättefint te, som sedan ångats över mjölk och därför får en mjölkkaraktär som inte liknar något jag provat tidigare.

Nä, det är tamejtusan helt sanslöst! Säkert inget för bokstavstroende tetalibaner men så gott för mig som bara är van vid Earl grey.
 

Fridolf

Well-known member
Även jag måste instämma med tidigare skribenter. Du är en pärla! Tack så mycket för de goda shotsen jag fick. Du får gärna påminna mig i sommar om den nära 100 %-iga robustan jag fick prova om det nu blir så att du tar hem den. Mäktigt att dricka espresso som smakar whiskey.
 

Fridolf

Well-known member
Ja det var riktigt häftigt. Gammalt härligt trä med ett inslag av tjära utan att för den delen bli allt för bitter. Kommer inte ihåg namnet. Martin?
 

Englund

Well-known member
Kul att du tyckte om den. Det var en Mokambo som vi ännu ej bestämt om vi ska ta in i sortimentet. Vi har redan deras "Argento" som jag tycker är snarlik och som dessutom ligger väldigt bra i pris, 185 kr för 1 kg.
 

FabianP

Well-known member
Var inne om i måndags och hade det inte varit för min flickvän hade jag nog missat tåget, så förtjust jag var! Allting föll mig i smaken, från inredning till produkter och barista. (Som kanske är en del av inredningen? :))

Kan bara ge mina varmaste rekommendationer, trots att jag var helt koffeinstirrig efter två trevliga omgångar aeropress på raken... :coffee:

/Fabian, nu med egen Aeropress
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp