Stockholm Kaffecompagniet

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag vet inte om det finns någon annan "officiell" tråd angående Kaffecompagniet på Birkagatan men jag vill bara säga att jag var där idag och fick en strålande god dubbel espresso och supertrevlig service. Det slutade med inköp av ny tamper, några koppar och lite kaffe. Det är bara att springa dit och njuta av en hängiven ägare och duktig barista.

I övrigt besöktes Mellqvist och Non Solo och det var leverans även där - det finns en del bra och säkra kort i huvudstaden minsann...:)

Over and out,
 

jaktlycka

Active member
Var inne där i lördags och köpte en dubbel cappo. Ganska god men det känndes som att mjölken inte var skummad konstigt nog? Nåja, trevlig snubbe bakom disken, köpte med mig lite bönor också och kommer defenitivt att återvänta och testa fler ggr. Bor ju runt hörnet.:cool:
 

treefinger

Well-known member
Var där och fick mig en fin enkel samt en riktigt trevlig pratstund för några veckor sedan också. Schysst ställe!
 

Montero

Well-known member
Martin är super. Om jag haft 3 tummar hade jag satt dem i vädret. Ska dit och prova nya bönor i veckan. Godis, Godis & dessutom så har visst Faeman fått sig en genomkörare i helgen. Mumma.
 

jaktlycka

Active member
Testade en till i helgen, dubbel Cappo. Inte lika god som mellqvist men bra. Vet inte varför men jag gillar inte skummningen av mjölken. Den blir för tunn tycker jag. Mest en skumkrona på toppen och mjölk under?

EDIT:

Jag dricker helst låglaktosmjölk, vilket jag beställde på Kaffecompagniet. De gånger jag druckit på Mellqvist har det varit vanlig mjölk. Kan säkert ha med det att göra ;)
 

josef

Well-known member
gick förbi idag och köpte mig lite stuff. Ett par påsar haugaard aricha nine, en liten dualit och bodum så jag kan dricka kaffe hemma, tills jag skaffar mig en rejäl maskin.. Drack sedan en fin dubbel som jag glömde betala för. Får väl bjuda igen, Englund! Tackar även för den lilla påsen av haugaard wbc som jag ska testa imorn! Riktigt trevligt och värt återbesök. Dåligt läge när man bor på andra sidan stan bara.
 

Daffy Duck

Well-known member
Det fanns någon enstaka påse kvar på lördagseftermiddagen, efter att jag och Henrik norpat varsin påse! Tack förresten Martin för provsmakningen av Haugaards WBC, en riktigt god blandning!
 

josef

Well-known member
Är det någon man med sinne för service och ett hjärta till kaffet och sina kunder så är det Martin! Tack för kvarnbytet och allt! Han är ett praktexempel på service.
 

Tobiemme

Well-known member
jag var förbi en sväng idag och kan inte annat än instämma: vilken kille! och vilket ställe! heltrevligt och mycket engagerat. fick med mig en påse Haugaard Trip som jag precis hunnit prova - den verkar helt otrolig... ;-)
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag kan bara instämma än en gång - han är strålande. Det blir omvägar varje gång jag är i Stockholm. För er som inte träffat honom är det bara att åka!
 

svartvest

Well-known member
Från artikel

"Hos Kaffecompagniet hittar du mängder av tesorter samt som namnet säger, en hel del olika kaffesorter med. Vid vårt besök hos kaffehandlaren fick vi pröva på ett förhållandevis nytt sätt att tillaga sitt kaffe, nämligen Aeropress. Aeropress är uppfunnen av ett gäng frisbeegolfare (!) och gör ett enormt gott kaffe med en rund smak. Klart värt att pröva om du är en kaffeälskare!"

Jag visste att kaffe och discgolf hörde ihop...
 

jaktlycka

Active member
Är hemma sjuk för andra dagen nu och livet känns allmänt kasst som det gör när en man är förkyld.

Gick ut i solskenet för att försöka få lite luft iallafall och stapplade de 100 metrarna bort till Kaffecompagniet.

Fick en vansinnigt god Machiato och dessutom en chokladdoppad macademianöt.

Så genast blev livet lättare attt leva och fan vet om inte förkylningen känns lite bättre också.
 

treefinger

Well-known member
Testade ett grymt jasminte hos Englund häromdagen.. har det i tankarna fortfarande. Vad hette det nu igen?

Förresten... Oolongte, vad rekommenderas då?
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp