Stockholmsträff 19/4

Molarin

Well-known member
Nån som har lust med en fika på Mellqvist/Xoko/Kaffecompagniet nu på lördag strax efter lunch?


/Något överförfriskad admin
 

MartinForsberg

Well-known member
Om jag inte packar flyttkartonger så finns det en minimal chans att jag kan ta mig förbi - skicka ett PM med kartbeskrivning eller annat och gärna ett telefonnummer så får vi se om jag kommer loss!
 

mag

Well-known member
Espresso 124 på Åsögatan ligger förvisso på andra sidan stan men har numera även uteservering, glass och smörrebröd, och förstås, Remhedens vinnarböna Bin 35 i stora kvarnen. Är där på lördag, vore kul om nån kom förbi!
 

Molarin

Well-known member
Jag hade tänkt slinka in på Kaffemaskinen på förmiddagen så Åsögatan kanske hinns med också...
 

Englund

Well-known member
Hade ju varit hur skoj som helst att hänga med på en runda. Är tyvärr fast i butiken hela dagen i vanlig ordning!
 

josef

Well-known member
haha yeah! om jag bara hade läst detta tidigare... får se om jag hinner till mellqvist kl 13 isf :) men mindre troligt tyvärr! drick gott!
 

Taz_1999

Member
Jag missade Mellqvist, kom lite sent, men anslöt vid Kaffecompagniet, Birkagatan 10, en butik för kaffe, te och alla tillbehör till det. Där vi provade olika sorters kaffe och choklad. Råkade handla både och (Fair Trade Organic från Johan och Nyström + en till lite hemlig sort som blev en helt fantastisk latte...). Väldigt trevlig, duktig, generös och kunnig personal (tack Martin!). Hittade några nya kaffe-sorter som nog blir favoriter.

Sedan vart det Xoko, otroliga desserter och förstås också gott kaffe.

Tack alla som var med, det var kul att träffas. :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp