Stockholmsträff 19/4

confuzed

Well-known member
Jag förlustade mig på en kyl/frys istället, kaffe var nog godare(har hört att vitvaror är svårsmälta) men har hört att hela vitvaror är bättre än trasiga(kan var rykten också) men någon annan gång vore en runda kul, har inte testat mig runt bland stockholms kaffeställen så mycket faktiskt.
 

Daffy Duck

Well-known member
Jag förlustade mig på en kyl/frys istället, kaffe var nog godare(har hört att vitvaror är svårsmälta) men har hört att hela vitvaror är bättre än trasiga(kan var rykten också) men någon annan gång vore en runda kul, har inte testat mig runt bland stockholms kaffeställen så mycket faktiskt.
Du får väl hänga med nästa gång då!
Konstigt att det inte var fler som slöt upp, det är ju ändå huvudstan...
 

josef

Well-known member
jo. men om det annonseras en träff några dagar i förväg lär ju rätt många, inklusive undertecknad, kunna dyka upp :)
 

josef

Well-known member
inget negativt mot träffen, men ville bara kontra det som sades om att det var konstigt att inte fler kom :)
 

Daffy Duck

Well-known member
jo. men om det annonseras en träff några dagar i förväg lär ju rätt många, inklusive undertecknad, kunna dyka upp :)
Jo, det har jag full förståelse för! Tyckte ändå att det var få som kom...
Nåja, vi hade trevligt i alla fall! Kanske blir några fler nästa gång!

Hmm, man kanske skulle göra detta till något regelbundet återkommande...
Besöka några ställen per gång och bara snacka lite och dricka gott kaffe!
Något i stil med att träffas t.ex sista lördagen varje månad och besöka ett par tre ställen som vi gemensamt bestämmer här på forumet. Inte bara rusa mellan ställena utan sitta och snacka lite också!
Någon som tänder på den idén?
 

confuzed

Well-known member
Jo, det har jag full förståelse för! Tyckte ändå att det var få som kom...
Nåja, vi hade trevligt i alla fall! Kanske blir några fler nästa gång!

Hmm, man kanske skulle göra detta till något regelbundet återkommande...
Besöka några ställen per gång och bara snacka lite och dricka gott kaffe!
Något i stil med att träffas t.ex sista lördagen varje månad och besöka ett par tre ställen som vi gemensamt bestämmer här på forumet. Inte bara rusa mellan ställena utan sitta och snacka lite också!
Någon som tänder på den idén?


Beror om ni väljer det som är min lediga helg eller inte :unsure:
 

Leonard

Active member
Det verkar sjukt trevligt. Har ju aldrig träffat någon här från forumet, det vore kul att prata med folk som är intresserade av kaffe!
 

mellqvist

New member
Tack för besöket

Tack för erat besök hos oss på mellqvist. Jag skulle vilja ställa en fråga till alla kaffe hjärtan. Vi på mellqvist skulle vilja bjuda in er som är intresserad Av en Koppning av lite nya rostningar från Mr Haugaard. Då får ni naturligtvis rock loss på 5 grupparen. Vi kan ta en fredag kväll, någon dag i maj kanske. Snacka lite runt kaffe mm. Trevligt att ni visar sån uppskattning kring kaffe. Mvh Erik mellqvist.
 

Bjarne

Well-known member
Hade gärna hängt på om jag inte blivit bortrövad dagen innan för Go-cart och lite mat samt alldeles för mycket dricka innanför västen. Hela lördagen gick åt att bli människa igen...
Hoppas hänga på nästa gång. Kul att ni hade en härlig träff! :)
 

josef

Well-known member
Hmm, man kanske skulle göra detta till något regelbundet återkommande...
Besöka några ställen per gång och bara snacka lite och dricka gott kaffe!
Något i stil med att träffas t.ex sista lördagen varje månad och besöka ett par tre ställen som vi gemensamt bestämmer här på forumet. Inte bara rusa mellan ställena utan sitta och snacka lite också!
Någon som tänder på den idén?

Beror om ni väljer det som är min lediga helg eller inte :unsure:

Låter fantastiskt!! Man får hoppas det passar in med ett sthlmsbesök den helgen som väljs. Finns två kriterier för att jag ska kunna åka ifrån den, ur gastronomiskt perspektiv sett, döda staden Jönköping hem till underbara Sthlm, och det är att 1. det ska passa med mitt skolschema, som är ungefär 3 dagar föreläsning/lab varannan vecka, och 2. att det ska finnas pengar över i kassan. Hjälp vad jag babblar, ville ni ens läsa det jag skrev liksom? Välj en helg och jag hakar på om jag är här. Det hade räckt att skriva. Eller jag hade kunnat sluta efter "fantastiskt". Klockan är mycket och jag är trött. Kanske får sluta skriva nu...

Tack för erat besök hos oss på mellqvist. Jag skulle vilja ställa en fråga till alla kaffe hjärtan. Vi på mellqvist skulle vilja bjuda in er som är intresserad Av en Koppning av lite nya rostningar från Mr Haugaard. Då får ni naturligtvis rock loss på 5 grupparen. Vi kan ta en fredag kväll, någon dag i maj kanske. Snacka lite runt kaffe mm. Trevligt att ni visar sån uppskattning kring kaffe. Mvh Erik mellqvist.

All kärlek till Erik Mellqvist! Haugaard och den legendariske limousinen. Fantastiskt :)

Lät som att du indirekt frågade om lämpligt datum, så jag slänger ur mig fredag 9 maj? :)
 

Daffy Duck

Well-known member
Tack för erat besök hos oss på mellqvist.

Mellqvist - ett givet besök på kaffe turen!
Ställen som visar ett genuint intresse för det som serveras, vare sig det gäller kaffe eller mat, förtjänar lite extra uppmärksamhet! Det enda negativa med Mellqvist är väl att det brukar vara ganska trångt...

Jag skulle vilja ställa en fråga till alla kaffe hjärtan. Vi på mellqvist skulle vilja bjuda in er som är intresserad Av en Koppning av lite nya rostningar från Mr Haugaard. Då får ni naturligtvis rock loss på 5 grupparen. Vi kan ta en fredag kväll, någon dag i maj kanske. Snacka lite runt kaffe mm. Trevligt att ni visar sån uppskattning kring kaffe. Mvh Erik mellqvist.

Det låter som ett mycket trevligt initiativ!
Haugaards kaffe är nog bland de bättre kaffen jag har provat, så en koppning skulle vara mycket intressant! Sen att träffa andra intresserade och engagerade kaffemänniskor är alltid trevligt!
 

Marv

Well-known member
Tack för erat besök hos oss på mellqvist. Jag skulle vilja ställa en fråga till alla kaffe hjärtan. Vi på mellqvist skulle vilja bjuda in er som är intresserad Av en Koppning av lite nya rostningar från Mr Haugaard. Då får ni naturligtvis rock loss på 5 grupparen. Vi kan ta en fredag kväll, någon dag i maj kanske. Snacka lite runt kaffe mm. Trevligt att ni visar sån uppskattning kring kaffe. Mvh Erik mellqvist.


Jag kunde tyvärr inte vara med men skulle verkigen uppskatta en sådan träff...
 

alexanderruas

Well-known member
Låter super schysst. Skulle vara intressant att få höra hur det blev just Haugaard och hur ni kom fram till den blandning ni har. För ngt år sedan hade ni Monteriva men... Som sagt - hur hamnade ni där ni står idag.

Tack för erat besök hos oss på mellqvist. Jag skulle vilja ställa en fråga till alla kaffe hjärtan. Vi på mellqvist skulle vilja bjuda in er som är intresserad Av en Koppning av lite nya rostningar från Mr Haugaard. Då får ni naturligtvis rock loss på 5 grupparen. Vi kan ta en fredag kväll, någon dag i maj kanske. Snacka lite runt kaffe mm. Trevligt att ni visar sån uppskattning kring kaffe. Mvh Erik mellqvist.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp