Nån mer än jag?

Neo

Well-known member
Är det nån mer än jag som samlar på tomma kaffeburkar i plåt? Kanske inte så ovanligt bland alla kaffenördar:D
 

josef

Well-known member
Ja två har jag också, att förvara fulkaffe i. Just nu Classic Kokkaffe, eftersom jag sålt maskinen för att mot slutet av sommarn köpa en rejäl :)
 

Buffeln

Well-known member
Jag sparar om en burk är riktigt snygg. Har hittills bara en Passalaqua Harem-burk stående på kökshyllan... Ingen storsamlare med andra ord.

// Buffeln (som också bara har en tamper)
 

larjo11

Well-known member
Jag har sparat två burkar i över 25 år. Näns inte slänga dem nu.
En 1 kg burk Gevalia mellanrost i snart 25 år och en ½ kg burk Konsums Blå Mocka, oxo den mellanrost.
 

Dunne

Well-known member
ne. har inte sett en enda modern kaffeburk som kunnat vara värd att spara. Är ju iofs ganska coolt med gammla burkar, liksom dom innan min tid.
 

Dengue

New member
Absolut!
Jag har tillochmed köpt begagnade burkar på nätet.
Nördigt så det förslår men snyggt och kul.
 

zix

Well-known member
Inte så mycket kaffeburkar som jag verkligen använder till att förvara kaffe i. Har bara nån Illyburk stående för att kunna lägga bönor i om det är slut på glasburkar eller påsar. Jag tycker att det hemrostade kaffet håller sig bättre i f.d. honungsburkar... möjligen är det bara något jag har fått för mig.
Men visst är det fint med gamla kaffeburkar, plåtburkar överhuvudtaget förresten! Den skojigaste gamla är nog en åttkantig "Kärn-kaffe" med röd- och vitklädda dansande små kvinnor och blomsterförsedda uppvaktande små kavaljerer, klädstil på båda klart tyskinspirerad pre-Bismarck, interfolierat med nån slags kurbits i guld på vitt.
Sen har vi ett par elliptiska "Nordiska chokladfabriken i Alingsås" också, dom har vi faktiskt saker i. Skorpor och Oboy just nu.
 

marran

Well-known member
Far min har en imponerande samling rostiga spikar i garaget inkvarterad och sorterad i en lika imponerande samling kaffeburkar, lite rostiga dom också!

Annars harjag en Tazza D'oro burk från baren med samma namn i Rom, den tycker jag är fräck. Bönor förvarar jag dock oftast i gamla spritflaskor, passar bättre i kylen
 

jonhar

Well-known member
Jag har två burkar: en illy samt en Presidentti Kahvi (Finsk...). Hade en Löfbergs Lila, men den omkom i en flytt....
Vart köper du begangnat på nätet Dengue?
 

Joakim C

Well-known member
Tråkigt om tvättmedlet skulle vara brunt och du skulle råka ta fel Joakim C.... :lol:
det var ett bra tag sen jag drack illy sist så risken är inte överhängade. Även om det skulle hända så tror jag att den underbara doften skulle kompensera för att allt blivit brunt :)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp