Göteborg Coffee Dream på Linnégatan

shogun

Well-known member
Kliver in och blir emottagen av ett stort varmt léende :D. Finns inte bara detta utan även en hel del goa mackor och massor av fräscha bakverk...tur att jag redan ätit lunch och var på jakt efter kaffe. Så...vad ska drickas?

Ville gärna kolla läget på mjölkskumningen så det fick bli en latte 2 go. Rara lilla blonda baristatjejen tog ur mig all blyghet och vi pratade om både det ena och det andra. :blush:

-En sötsak till kaffet får du ju inte missa sa hon...(ingen kommentar om vad jag tänkte då...:cool:)

Hon fixade kvarnen galant, tampningen bestämt och skumningen...ja...jag vet inte...kanske lite fräsande men det smakade bra i alla fall. Ångpipen torkades av direkt, mjölken i kannan såg helt ok ut och latten skapades i ett vant svep. Hon lät mig se innehållet i muggen innan locket sattes på och se där var ett litet hjärta...nice!

Det blev ett smarrigt påskägg och på frågan om var närmsta bankomat finns hade hon inget svar men ett härligt smajl tog jag med mig ut.

Fortsatte promenaden och smakade på latten...mmmm riktigt gott. Precis rätt temperatur och rikligt med krämighet i mjölken. Helt klart en 4:a av 5 möjliga.

Hittade med hjälp av en kille från City Mail en uttagsautomat...Inne på 7eleven!!!
Surprice! :eek:hmy:

På väg tillbaka till kontoret droppade jag in på Coffee Dream igen för att berätta om automaten :nowink:

Lilla raringen hade tyvärr gått på lunch men chefbaristan var på plats och hon var lika trevlig hon...även om hon inte ville berätta för mig om vilka bönor de hade i kvarnen för dagen (jag såg några påsar Zoegas i grön påse och frågade om det var samma i kvarnen). -Hemligt, är ju Linnégatans bästa espresso...:lol:

På det hela taget ett härligt besök. Smaken en 4:a som höjs upp till en lysande 5:a med personalens hjälp (solskenet ute kan ju också vara en bidragande faktor).
 

doppio

Well-known member
Det är där de har bilder på gamla filmstjärnor på väggen va. De har en rätt shchyst brunch som som är värd att pröva på om man inte orkar med å köa på Egg & Milk.
 

shogun

Well-known member
Det är där de har bilder på gamla filmstjärnor på väggen va. De har en rätt shchyst brunch som som är värd att pröva på om man inte orkar med å köa på Egg & Milk.

Ja, det stämmer bra det. Schysst stuk på inredningen. Inte sådär supermysigt men skapligt modernt, fräscht och lagom stort för max 40pers enligt skylten på väggen
 

Molarin

Well-known member
Om jag inte minns helt fel så hade de J&N Bella i kvarnen när kaffepanelen testade Linné för ett och ett halv år sedan.

Men på koppen stod det Inferno....

Det var förresten samma sak då. Söt och trevlig barista med överraskande bra kaffe. Skumningen var dock kass, vill jag minnas.
 

Essenzatjejen

Well-known member
du e så på..... varför vara blygsam

Vad det en go blandning?


Jag försöker bara vänja chefen för nya smaker ;) Kan avslöja så mkt som att det blir typ 65/35 Arabica/Robusta. Tanken är att jag ska smyga över till mitt förstahandsval utan att hon märker ngt :) haha.


Nä okej riktigt så elak är jag inte. Ska avslöja min kupp imorgon tror jag.
 

shogun

Well-known member
On topic igen... ;)

Vid tillfälle ska deras frukost eller brunch testas. Det ska bli spännande... :)
 

Ernst

Well-known member
Det låter som att stället har gjort en rejäl uppryckning sedan jag var där sist. Det var för ett år sedan. Jag fick en latte som var så hårt skummad att jag var tvungen att ta av locket för att få ut nåt ur muggen. Det gick inte att känna om espresson smakade bra pga den sura smaken av bränd mjölk. Hon bakom disken kanske var trevlig. Men det hjälpte inte.

Men efter Shoguns recension får jag nog knalla dit igen... :)
 

MartinForsberg

Well-known member
Då får du ta en påse på huvudet så Essenzatjejen inte känner igen dig och ger dig specialbehandling - det måste ju bli en "blindtest"...... ;)
 

MartinForsberg

Well-known member
Tänkte på inlägg nummer 11 och framåt i tråden och fattade det som om det var till dig han skulle..... ibland är det inte lätt att hänga med i trådarna, om de bytt inriktning eller ej.... jag trodde fokuset flyttades från Linnégatan till ditt ställe.....
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp