19/4: HiFiForums årliga DIY-träff

Pac

Maskindoktorn
Det är dags för...

HiFiForums årliga DIY-träff!!!!!​

DSC_0158-01.jpg



Det är dags för sjätte året i rad!!!

Så här har vi haft det på våra tidigare träffar:
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003

När: 19/4 från ca 10.00
Var: Svartedalsskolan i Göteborg (Klicka för enirokarta!)
Hur: Så skoj det går!:D

Kom och titta på alla fantastiska skapelser HiFi-entusiasterna gjort! Kom och smaka det hemrostade kaffet! Kom och kolla in färdigheterna hos hobbybaristorna Plind, Zix, Tobbe_L och Pac

CRW_1086.jpg

Helt enkelt, kom och ha en trevlig dag ihop med oss!!!!!​

Kolla vad och vem som kommer i anmälningstråden!
 

MartinForsberg

Well-known member
Mmmmmmm, rörförstärkare ÄR snygga!

Tänka om jag hade pengar att bygga ett riktigt snyggt slutsteg.....

Men idag kom min Mazzer Mini Electronic Modell B så jag får spara ett tag till.... vilken kvarn det var - creman blev grymt mycket bättre.... lite som att bygga ett rörslutsteg att byta upp sig till en Mazzer Mini.....
 

Pac

Maskindoktorn
Du får ta tåget ner och låta dig inspireras av vad andra hittat på. Det blir många galna och mindre galna byggen på årets träff. :)

Nu har jag provsmakat årets kafferost. Jistanes!!!! :coffee: Det här kan bli intressant om några dagar! Just nu är det en tung dov kaffesmak med lång söt eftersmak. Kanongott!:D
 

wesaft

Well-known member
Hade varit skoj Pac, jag funderar att byta diskanter på mina Carlsson, det är så långt jag kommer på min DIYskala :)
Men jag ska troligtvis till Nässjö över helgen.

Hoppas rosten blir god och ljudbilden är fin.
 

Pac

Maskindoktorn
@wesaft: Synd att du inte kan komma. Vi har en loppis samtidigt och det blir många från Carlsson's högsäte(läs Trollhättan) som kommer ner. Så om du inte får tag på rätt grejor direkt så lär du enkelt få tag på någon som har dem.

@MaZ, kom ner och kritisera oss. :) Det kommer att bli många som hänger i cafét så glöm inte att berätta vem du är.

Ljudupplevelser långt ut över det vanliga kan garranteras! Det är Sveriges utan tvekan mest kompetenta DIY-killar som kommer och visar upp vad de snickrat till. Och med Plind, zix och Tobbe_L bakom spakarna kan jag garrantera att det blir "Riktigt Kaffe" på riktigt. :D
 

MaZ

Well-known member
Intressant, jag är en jävel på kritik. ;)

Bakfylla och ljuddemo hör inte ihop dock, jobbigt läge.
 

shogun

Well-known member
Kollar kalendern (låtsas vara viktig) och försöker hitta vägen där ute på HisingIsland :D
 

wesaft

Well-known member
Jag gillar hans koncentration, den skarpa blicken får alla som gillar sitt hantverk.
Fast när kvarnen går upp och låter som en jetmtor så måste man dra på smilbanden, inte för att det är hans fel.
 

Daffy Duck

Well-known member
Synd att det ligger lite för långt bort och schemat är lite för fullt! Det skulle ha varit riktigt kul att snackat lite och fått inspiration av andra DIY-nördar! Nåja, jag får väl göra mig en kanna kaffe och fortsätta fila på mina Jordan Jx53 arrayer...
 

zix

Well-known member
wesaft och MaZ, vi slipper den kvarnen iallafall... annars hade vi aldrig hunnit med.
 

jodah

Well-known member
Stereopillande och kaffedrickande verkar vara Göttlaborgarnas favorithobbys.:lol:

Vi sålde skyddstrafos på förra firman jag jobbade på och var det nån som skulle ha en hem till stereon så kunde man ta gift på att den skulle skickas till Göteborg.

Fast själv har jag ju byggt voigthorn som sitter i garaget så jag kanske ska hålla truten.:blush:
 

jodah

Well-known member
Har du garaget som lyssningsrum?

För hornen ja.
Man slipper synpunkter på ljudvolym där från den övriga familjen.:)
Ganska trivsamt att kila ut på kvällen och pilla med nått och slänga på en cd när snorisarna sover.

Dom två hembioanläggningarna i huset får mest bekänna färg vid dammsugning numera.:lol:
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp