Latte Art - Jack Hanna på Barista Cup (Video)

Croma

Active member
Läckert att se :)

Kul att du la ut filmen också, man ska dela med sig till sina kaffetörstande vänner :cool:

Mvh Croma
 
K

Kung

Guest
en sak jag alltid undrat: varför för man mjölkstrålen runt om i koppen? Jag häller alltid på en fast punkt, men på youtube ser det ut som att alla för strålen runt hela koppen innan man börjar wiggla
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Allt ser så enkelt ut.

Vaddå? Är det inte så enkelt? Att hälla bakom ryggen kan väl alla? Jag menar, dra ett gitarrsolo bakom ryggen är väl det första man lär sig spela? :nowink:

Shit, han kan den killen! Det syns ju knappt att han wigglar kannan heller... Oj, vad man har långt kvar... :unsure:

en sak jag alltid undrat: varför för man mjölkstrålen runt om i koppen? Jag häller alltid på en fast punkt, men på youtube ser det ut som att alla för strålen runt hela koppen innan man börjar wiggla

Är inte tanken att man ska "mätta" kaffet med mjölk så att "överskottet" är det man ritar med? Tänkte att det är anledningen till att man kan köra runt med mjölken i koppen först...

//Stefan (som med ett avundsjukt fånflin på läpparna såg på hur hr Hanna lekte fram sin latte-art)
 
Topp