Video: En nybörjares betraktelser

josef

Well-known member
flush flush :)

buffeln, annars med mjölkskumning om man har lite kraftigare tryck så kan du i princip sputa upp jättebubblor och sedan sänka strax efter och få perfekt skum :) det lär funka på en gaggia med, bara man får in virveln så man suger ner luften. Fast det är svårare att kontrollera mängden skum då, om man sprutar in all luft på en gång, men kör man mycket så går det rätt lätt efter ett tag. Man får titta på hur mycket det reser sig helt enkelt.
 

djneo

Well-known member
flush flush :)

buffeln, annars med mjölkskumning om man har lite kraftigare tryck så kan du i princip sputa upp jättebubblor och sedan sänka strax efter och få perfekt skum :) det lär funka på en gaggia med, bara man får in virveln så man suger ner luften. Fast det är svårare att kontrollera mängden skum då, om man sprutar in all luft på en gång, men kör man mycket så går det rätt lätt efter ett tag. Man får titta på hur mycket det reser sig helt enkelt.


Detta funkar ganska bra på min Racilio också. Även om mängden skum är svårt att få till.
 

leffo

New member
Hej! Ny på forumet, även jag nybörjare och jag har just upptäckt den bruna horisont som kaffeuniversumet har att erbjuda. Nu till frågan: Vad menas egentligen med WDT? Hur ser en fibionaccisticka ut?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp