Vibrera bort klumparna

MartinForsberg

Well-known member
Kan det vara så att större kvarnar skakar på ett "finare" sätt så att (förutom en exaktare malningsgrad) de finfördelar vad de malt precis som en ultraljudskanon?

Det gäller ju dock att vibrationer i förhållande till omrörning med nålar (enligt annan WDT tråd på forumet) sker på ett sådant sätt så att kaffet verkligen blir "fördelat" och inte packar ihop sig för då är man nog tillbaka på ruta 1 igen!
 

Molarin

Well-known member
Flyttar denna "diskussion" till kafferepet. Då är det iallafall bara medlemmar som råkar ut för den...
 

Essenzatjejen

Well-known member
Och jag som trodde att JAG var sjuk?!

Å ni som inte har en flicka med vibrator hemma kan ju alltid använda eltandborsten. Till att få bort klumparna alltså. Inget annat ;)
 

MartinForsberg

Well-known member
Oj, oj, oj - gapskrattar! :D

Härligt med humor.... det lär finnas tillsatser till eltandborsten som liknar det som Shogun visade på bild.... ;)
 

Bjarne

Well-known member
Jag började för nå't halvår sen att experimentera med en el-tandborste som kaffe-fördelaren. Inte så mycket att spräcka klumpar, som att fördela ut kaffet i PF innan jag tampade.

Har lagt det lite på is p.g.a. den svaga vibratoreffekten som tandborsten hade. Borde finnas nå't lämpligt sätt att få till det - nå'n dag innan jag dör iallafall :)
 

shogun

Well-known member
Jösses! Det var som tusan vilken inriktning tråden fick. Det var ju inte direkt vad jag hade väntat mig :nowink:

Nåväl...hoppas ni fick er ett par goda skratt i alla fall :D Det fick jag :coffee:
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp