Vibrera bort klumparna

shogun

Well-known member
Det pågår ju storartad utveckling av omrörare här på forumet i en annan tråd

WDT vs. vanlig distibrution - vilken skillnad!

Don´t we just love those nerds? :D

Intressant intressant...

Så, jag började surfa runt på olika kaffesajter för att läsa mer om klumpbildning och varför det uppstår och då hittade jag en annan intressant artikel:

Dental Vibrator - clump reduction

En grabb som använder en dentalvibrator för att vibrera bort klumparna...:nowink:

coff_dent_vibe_059rzd_135.jpg


coff_dent_vibe_060rzd_112.jpg


coff_dent_vibe_084rzd_107.jpg


coff_dent_vibe_018rzd_358.jpg


Jamen...det här ser ju inte alls dumt ut och grabben verkar få till riktigt bra skott.
Intressant läsning.

:coffee:


...och så bläddrade jag vidare nedåt i artikeln och ....

...En annan kille hade kliat sig i huvudet, funderat ytterligare och menade att istället för att göra det i flera steg så skulle man kanske försöka reducera det hela genom att fixa ett vibrerande handtag till protafiltret istället?

NÄMEN? Vad är nu detta?

You need the patented Wonderchunder Integrated Vibrating Portafilter (tm). Just dose into your PF, activate the Wonderchunder Vibrating PF Handle (tm) and you're done!


P1010067.jpg


BTW If any of you ever meet my missus, do not say a word!

....han hade rotat runt ibland tjejens saker... :blush:

:lol: :lol: :lol:
 

Stefan Böna

Mr Microtext
När jag ser en del av dessa bilder undrar jag om inte Rockyn är ganska jämn och o-klumpande trots allt. Fan, på vissa av dessa bilder ser ju kaffet snarast ut som typ pellets eller nå't. Jag tycker ju att jag har klumpar, men detta tar ju priset...

Fast, å andra sidan, jag har ju min klumpsil. Den kanske har större effekt än vad jag ger den cred för...

Den sista bilden, shogun var ju riktigt skojjig. Lite av en modern Cajsa Warg? Man tar vad man (läs: hustrun) har, eller? :lol:

//Stefan (som nog inte har så där jätteenorma problem med klumpat kaffe, trots allt)
 

Walle

Well-known member
Du kan ju gå in på kaffemaskinen i gbg och köpa ett naket filter, gå in i grannlokalen och "modda" på vägen hem:D
 

MartinForsberg

Well-known member
Om du skaffar en sådan här är det inte lika uppenbart vad det är - och du kanske kan röra om direkt i filtret med den!? man kanske kan få den i brunt med en kaffeböna tryckt på utsidan?

attachment.php
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    14.8 KB · Visningar: 118

MartinForsberg

Well-known member
Kanske lite mjuk som tamper den du visade, men det finns ju även de som är svarvade i stål eller aluminium.... undrar om tampern kom före buttpluggen.... annars kan man fundera på hur han tänkte som såg en buttplugg och kom på att den kunde användas som tamper!?!?!
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp