Riktigt bra reservdelssajt?

MartinForsberg

Well-known member
Kan någon rekommendera en riktigt bra reservdelssajt för reservdelar till Espressomaskiner. Jag vill modifiera min maskin men har svårt att hitta delar till överkomliga priser!

Jag har frågat de stora, och några små, leverantörerna, servicecentren och distributörerna som finns i Sverige efter diverse reservdelar till olika fabrikat och jag har tyvärr tröttnat på deras bemötande. Antingen tar det månader att få hem delar, eller så är de svindyra och vill ha betalt för alla möjliga extratillägg. En detalj som kostar mig säg $30 inklusive frakt från en amerikansk leverantör (ca 250kr med tull och allt) vill de ofta ha 500kr eller mer för på en svensk leverantör.

Jag är på jakt efter delar för att bygga om min maskin och har hittat ett par utländska leverantörer som har diverse delar, men ingen som har allt det jag vill ha så jag kan köpa från EN leverantör utan det blir att köpa från 3-4 olika och då gör fraktkostnaden plus tullen att det blir extra dyrt.

De utländska leverantörer jag hittat är:

www.bellabarista.co.uk
www.espressocare.com
www.espressoparts.com
www.1st-line.com (som inte säljer utanför USA tyvärr)
www.wholelattelove.com
www.chriscoffee.com

Påfylld lista:

www.espressoxxl.de
www.nuovaricambi.it
www.espresso-parts.co.uk - verkligen fina reservdelsbilder/sprängskisser
www.espressoperfetto.de - många detaljbilder för reservdelar
www.kuntze.se - gummi, plast och inte minst silikonslangar och fästdetaljer

Har beställt en del från BellaBarista nu men saknar lite delar som t.ex. dubbel manometer, isolerat ångrör men framförallt rördetaljer och rörkopplingar i dessa mindre dimensioner som används inuti espressomaskiner.

Jag måste säga att www.espresso-parts.co.uk är en underbar sajt, de har massvis med reservdelar plus massvis med delar som man kan pula med själv utan att de är reservdelar till någon speciell maskin! De har silikonslangar, kopparrör, rörkopplingar med mera - allt en hemmapulare kan drömma om. Sedan gäller det ju bara att man kan få köpa av dem som privatperson! Skall definitivt ta kontakt med dem och kolla upp det!

All hjälp tas tacksamt emot!
 

MartinForsberg

Well-known member
Tack, lägger till dem på listan!

Tänkte lägga upp listan i forumet för "Guider tips & tricks" när listan blir påfylld!
 

MartinForsberg

Well-known member
Mmmmmm, jo det kan du faktiskt ha rätt i.... blandade ihop min kommande tråd om renovering/ombyggnad av min maskin med reservdelstråden.....
 

MartinForsberg

Well-known member
Ahhhhh, min typ av sajt helt klart! Lägger till den med...

Har man inte F-skatt kanske man kan leta upp någon som har och få hjälp om det skulle behövas?
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp