EspressoJAM á la DELICERANO 15 APRIL

Delicerano

Delicerano, Sundsvall
Ja då var det dags igen, faan va sköj.... som vanligt är alla varmt välkommna, med eller utan kunskap. Vi käkar en panini, kanske smakar på den nyinkomna glassen a la italiensk... tuggar bönor, skummar latte, kör löv, träd, o hjärtan kanske nån glad gubbe osså... NUUUUUUUUU ÄNTLIGEN HAR HAUUGHARDS SIGNATUR SPRING ANLÄNT... fem etiopier. Har även CUATRO kvar, 3 brasiljanare. Samt även 1 kilo Harrar om det nu stavas så...

SÅ MISSA INTE DENNA GÅNG...

En prisjustering har anlänt - 15 kr dyyyrare NU 65 bagis, tyvärr är det ett måste-

Vi kör ingång ca 18.30 men alla är dock varmt välkommna innan.

Mvh
Johan Modéer
Delicerano
0733-92 93 93

KOLLA IN VÅR NYA HEMSIDA
DELICERANO.SE
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Johan,
du frestar som bara den...
Troligtvis må jag ta med mig min knoddar men de har nog inget mot att prova lite Gelato.
65 är billigt!
 

GLC

Well-known member
Bumpar så ingen missar detta!

Någon ny på forumet som vågar sig på att komma?
 

josef

Well-known member
nästan sugen på att hyra bil och åka upp från jkpg. Men så tänker jag att nej.. det skulle bli lite väl mycket pengar.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Jag har lånat en filmkamera från jobbet. Den som vill se GLC hälla löv eller Lassekongo dansa Marenga under tiden han tampar Haugaard Cuatro får hålla koll på tråden de närmaste dagarna.
 

josef

Well-known member
hoppas ni har det trevligt och njuter av haugaard ;) efter att ha testskjutit några skott med marzocco fb80 på barista cup är en den ett självklart val när jag startar min kaffebar!
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
Attans vad trevligt det var, igen!
Och mer folk, skönt! Tror jag räknade till 18 totalt även om det i så fall var 16 aktiva kaffenördar eller blivande kaffenördar...

Tack Johan, igen! Så himla gästfri stämning du lyckas skapa. Som hemma eller snäppet bättre tom... Nu tog jag väl kanske i lite, men så bra tycker jag personligen att det var. Heders!
 

GLC

Well-known member
Det var helt underbart. Däremot inte så underbart att inte kunna somna men det är ett lyxproblem :) :coffee:

Innan Calobra kommer och visar det som filmades igår så kan jag meddela att de utlovade löven blev sådär. Svårt att hälla latte art på en maskin man inte är inkörd på. Tills nästa gång bör det blivit lite bättre iaf.
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Det var helt underbart. Däremot inte så underbart att inte kunna somna men det är ett lyxproblem :) :coffee:

Innan Calobra kommer och visar det som filmades igår så kan jag meddela att de utlovade löven blev sådär. Svårt att hälla latte art på en maskin man inte är inkörd på. Tills nästa gång bör det blivit lite bättre iaf.

Svårt att filma med en kamera som man inte är van vid as well. Ska undersöka vad som fastnade på hårddisken egentligen. Tidigast ikväll. Så...om någon är villig att betala för att inte visas upp snabba er att skicka ett PM till mig för kontonummer mm :lol: :lol:

Allvarligt - det var skitkul! Tack Johan för gästfriheten. Låg vaken halva natten.
Låg och grunnade på upplägg för kommande träffar.
Dessutom stördes jag av ett mystiskt dovt motorljud som jag inte kunde bli klok på. Gick omkring i huset och lyssnade men det var så svagt att jag var tvungen att ligga helt still för att höra det. Provade att stänga av kyl och frys men det blev ingen skillnad. Två förklaringar kan stämma. Antingen var grannen ute och körde traktor nere vid sjön vi femtiden på morgonen (inte troligt men inte omöjligt). Eller så var det ett fartyg längre ut på havet.
Tja - bor man på landet och är van att ha det TYST på natten så...
 

fr0

New member
Instämmer, det var en mycket bra kväll! Underbart kaffe, trevligt sällskap och bara minimala brännskador i handen efter mina stapplande försök att skumma mjölk. Ser fram emot nästa gång!
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Dags att krypa till korset...
Någon filmare det blir jag aldrig. Dessutom framkom teknikdetaljer hos utövarna som jag först vill diskutera med lattekonstnärerna innan jag publicerar. ;-)
Som synes var det ett välbesökt och mycket trevligt jam. Tills nästa gång kanske det vore läge att som Johan föreslog dela upp oss i stationer...
Typ:
1) koppning av presskaffe
2) Mjölklekar
3) Espressoteknik
4) Rostning ute på gatan (kan få andra intresserade att stanna till)

Ideer kring detta?

2435432229_6866300cd4.jpg

2435432187_04aa540303.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp