Eskilstuna?

peephole

Well-known member
Jag provade Cappuccinon där för ett ganska bra tag sen, var tyvärr inte nån höjdare den heller, men inte provat espresson så det kanske finns hopp.

Kan väl tillägga att jag provat:
Café kaka, NEJ säger jag bara.. allt annat än bra.
Café Sylvia var lite över ok gränsen men ligger för långt från skolan.
Retro eller nåt, ligger bakom smedjan, inte mer än ok.
 

exxy19

Well-known member
Det ska ju finnas nåt ställe bredvid Friskis på torget. Ingen som provat det?

Detta ställe ser verkligen ut som en riktig italiensk kaffe bar....

Du menar Aposto, har provat.

Helt OK espresso om man tycker om syditaliensk stil med mycket Robusta.

Det senaste jag hörde är att han som har det har agenturen på Italcaffe i Sverige.

Han har för övrigt konto här.
 
Vad har Aposto för öppettider då? Har aldrig sett stället öppet!

Btw, peephole, vad pluggar du? Du kanske kan lista ut vilket program jag läser! :p
Kommer också från Nykvarn ursprungligen (om det nu är Nykvarn utanför Södertälje, vilket jag antar)!
 

peephole

Well-known member
Vad har Aposto för öppettider då? Har aldrig sett stället öppet!

Btw, peephole, vad pluggar du? Du kanske kan lista ut vilket program jag läser! :p
Kommer också från Nykvarn ursprungligen (om det nu är Nykvarn utanför Södertälje, vilket jag antar)!

Psykologi? :) Jag läser IT på gymnasiet :(
Nykvarn är ju inte direkt nåt att hurra över :D
 
Skratt, nej Nykvarn är inte överdrivet härligt, men ett bra ställe att växa upp i.

Läser beteendevetenskapliga programmet, med inriktning psykologi så yep, halvt rätt! :p

Happ blir att kolla in Aposta ngn gång då! Tack för svaret exxy19.
 

Furioso

Active member
Kul att läsa om er nyfikenhet på Aposto EspressoBar. Jag öppnade stället som ett litet experiment. Jag fick ett hyggligt gensvar, men eftersom min huvudsakliga sysselsättning är att sköta mina agenturer (däribland Italcaffè) så har jag ingen möjlighet att hålla öppet.
Känner någon att det vore kul att äga en nästan italiensk espressobar så är det bara att säga till.
 

Furioso

Active member
Ett litet tillägg till mitt förra inlägg.
Baren öppnas på beställning för t.ex. kaffekurser, provsmakningar eller om någon bara vill hyra en egen bar för en kväll.
 

Jay

Well-known member
Blev inte Kaka en bar?
Som kafé är det en svensk klassiker. Men kaffet vet jag inget om längre. Har för mig att de hade hyfsat kaffe I klädaffären tvärs över bron från Kaka sett.

Coffeehouse by George var faktiskt rätt bra när den unga killen ägde det, innan han och hans pappa fokuserade mer på tapasrestaurangen på baksidan. Deras vegetariska rostade mackor drömmer jag fortfarande om 8 år senare!
 
Toppen, bra gensvar!

Apropå ingenting Furioso, jag har absolut ingen utbildning, men ser mig själv som en helt okey hemmabarista, är jag bara student just nu och kan kanske jobba extra lite under luncher eller något om du vill ha öppet då och då? :p

Hör absolut av mig om en kaffekväll någon gång, har ett herrgäng som jag tror är intresserade!

Med vänlig hälsning Lasse
 

onyman

Well-known member
Jag trodde inte att jag skulle hitta ett ställe som PRINTZ BAGERI i min forna hemstad. Tight lokal med Snygg enkel funktionell design, riktigt bra bröd och bryggkaffe från Haugaard: No frill bryggkaffe i vakumtät termos, bryggblandningen är framtagen speciellt för dem och heter nåt i stil med Java Mocka, jag TROR den innehåller kaffe från både Yemen och Indonesien: väldigt aromatisk, mustig, lite kryddig, goood. De är inte super-kaffefokuserade (brödet är i fokus) men levererar ändå med besked. Och allt är överaskande billigt, 2 tim parkering utanför dörren det blir ett nytt besök imorgon bitti!

http://www.facebook.com/pages/PRINTZ-BAGERI/294861351639

www.printzbageri.se
 
Senast ändrad:

zero

Active member
Trodde aldrig att kaffe från H skulle hitta dig till E-tuna.
nu är det värt att hälsa på mamma o pappa lite mer än en gång om året. :)
vet du något om ägarna?
Å hälsa E-tuna
 

Jay

Well-known member
härligt!
jag har redan tipsat mina vänner i stan om detta, om de inte visste om det redan! annars blir det bassning att de hållt det hemligt ;)
 

onyman

Well-known member
ZERO: H moves in mysterious ways. ;-) Jag läste att bageriet ligger i stallarholmen, uta på vishan, hardcore ekologisk surdeg, en av sveriges största finaste stenugnar, lokala leverantörer av mjöl och allt, det ska visst vara otroligt populärt, långa köer ibland! Roligt! Hon som stod i kassan när vi fikade visste nästan noll om kaffe men hade lärt sig hur man malde och bryggde: så härligt att finna en oas att dricka gott kaffe på utan att nerda sig alls. Ibland behöver vi alla ett break från nerderiet! :)
 

peephole

Well-known member
Nejmen! måste provas, ska in på måndag/tisdag så då blir det att ta en sväng dit, pris på kaffe? vad kostar ungefär en macka?
 

onyman

Well-known member
jag känner mig som värsta hallicken :)

bryggkaffe i pappmugg (påtår ingår) 20kr
bulle 15 (vanilj, kanel och choklad)
macka 35 eller nåt sånt
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp