Stockholm Sneakers'n stuff

josef

Well-known member
ja, arten var lite svår med 1,5 cm öppning, blev nästan ett hjärta dock, bara nedre spetsen som inte kom med :) gillar de som gjorde art i en killes mun.

Kom just på mig själv med att vara extremt off topic. sns igen. Någon som fått serverat av klas tjej? Har förstått att hon är mer inkörd på théerna
 

josef

Well-known member
var ett tag sen jag var där nu. Måste göra ett besök! Såg Johan&Nyströms nya bil utanför idag, kanske har han nåt nytt kaffe? Eller så var det te-leverans.. Men men. Besök är det värt, klas är en riktig kaffeälskare bakom spakarna.
 

Daffy Duck

Well-known member
Var in en vända igår och delade avnjöt bl.a en press, och det som fanns i kvarnarna var
Attibassi, Mokambo Argento och som gäst J&Ns Panama Eleta. Gästkaffet brukar vara 250 g förpackningar så det byts ut ganska ofta! Det är alltid lika kul att snacka en stund med Klas, och precis som du säger Josef, han är en riktig kaffeälskare (som dock motvilligt erkänner sig vara nörd...)! :)
 

morre

New member
Där ser man. De senaste gånger jag varit på sns har det varit i andra ärenden än kaffe. Har känt mig lite skeptisk till att dricka kaffe i en skobutik. Även om jag dock är väldigt svag för grannkombon böcker/kaffe på Espresso 124.

Ska absolut gå dit en sväng och pröva...
 

Fabian

Well-known member
Var där i lördags och tänkte dricka en espresso och köpa kaffe. Årekaffet skulle inte komma förrän måndag och de tog inte kort. MEN, jag fick en espresso på krita mot löftet att komma tillbaka senare i veckan! Hur trevligt som helst! Riktig service när den är som bäst. Var där i dag och betalade min espresso, drack en enkel Pop och köpte 250g av samma vara. Blir nog många återbesök!
 

treefinger

Well-known member
espresso på krita - det är kärlek. I Italien är det tydligen tradition på vissa ställen att besökare ibland betalar extra för att kunna ge folk som kommer in för en fix, men glömt cash, en möjlighet att få njuta lite. Också kärlek.
 

Daffy Duck

Well-known member
Var där i lördags och tänkte dricka en espresso och köpa kaffe. Årekaffet skulle inte komma förrän måndag och de tog inte kort. MEN, jag fick en espresso på krita mot löftet att komma tillbaka senare i veckan! Hur trevligt som helst! Riktig service när den är som bäst. Var där i dag och betalade min espresso, drack en enkel Pop och köpte 250g av samma vara. Blir nog många återbesök!

Aha... så det var du med kepsen?
Jag och Henrik satt på andra sidan med daMatteo-påsen...
 

Coffeehead

Well-known member
Fika på krita kan du på många ställen, första gången jag var på Caffè Ugo så hade bankomaten gett mig en 500ing. de kunde inte växla men sa att "drick i lugn och ro och kom tillbaka senare eller så tar vi det nästa gång du kommer in" det har blivit många fler gånger nu och jag har hört flera få samma lättvindiga krita på en kopp.
 

Tobiemme

Well-known member
vill instämma i lovsången till kaffet på skoaffären! där finns en supertrevlig och väldigt engagerad barista. han serverade en ruggigt väldragen Gethumbwini som verkligen var minnesvärd. jag ska ta mig förbi och fortsätta kaffepratet så fort tillfälle bjuds. :)
 

mikfri

Well-known member
En till som stämmer upp i hyllningskören. Gjorde ett snabbt premiärbesök idag och fick två enkla på Åre Pop. Den första var helt ok, den andra var super! Kanontrevligt bemötande. Tummen upp! :D
 

Tobiemme

Well-known member
Klas på sns måste vara en toppkandidat till stans trevligaste barista. jag har inte blivit annat än förstklassigt trakterad vid alla mina besök, dessutom utan att det kostar skjortan.
det kanske allra bästa är att man kan bli introducerad till sköna specialare från Åre eller andra mindre rosterier – dragna på det vis som Klas labbat fram som optimalt för just det kaffet.
och så har han rostningsdatum på menytavlan. respekt.
:coffee:
 

josef

Well-known member
och så har han rostningsdatum på menytavlan. respekt.
Det är ett av de bästa initiativ tagna i cafébranschen på länge tycker jag. Vet inte om jag tycker att alla borde ta efter eller om alla borde visa respekt genom att låta honom sitta på tronen med den kvalitetsangivelsen. Bör väl finnas ett par ställen till som anger detta, men jag har aldrig sett det iaf.
 

andersno

Well-known member
Var också inom på mitt senaste sthlmsbesök. Mkt bra!
Någon som vet hur konceptet med kaffe i klädaffären har fungerat? Hoppas verkligen att det går bra så att de får finnas kvar!
 

Tobiemme

Well-known member
ja, det stämmer tyvärr. klas ska antagligen öppna nytt någonstans – får vi hoppas.
som en av stammisarna så får jag försöka passa att gå dit så mycket som möjligt de 45 dagar han har kvar i klädaffären.
på menytavlan finns, förutom rostningsdatumen, två siffror som byts varje dag som ett slags nedräkning. det är för sorgligt. :(
 

josef

Well-known member
Ja det är väldigt tråkigt. Men om jag känner Klas rätt så lär man hitta honom på ett nytt ställe sen! Man får ju hoppas i alla fall.
 

Daffy Duck

Well-known member
Slutet är här...

I lördags var sista dagen, och en av stans bättre kaffebarer går i graven...
Tack till Klas & Olivera, för att ni har berikat kaffe-stockhom!

Lycka till båda två, var ni än tar vägen efter detta!

:(:(
 

Grindmaster Flash

Well-known member
Var inne och tog en cappu igår (med ny ägare antar jag).

Tycker kaffet var helt okay, fint microskum, väldigt bra pris (20:), kanske en aning bränd smak i första slurken, men sedan blev den bättre och bättre ju längre ner i koppen jag kom, betyg 4 av 5 med tranke på priset.

Vh
T
 

dan nilsson

Well-known member
kan meddela att Klas återfinns i en välkänd butik som säljer espressomaskiner mm på Sveriges framsida, dvs Göteborg...
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp