Rapportering från Barista Cup

mrjohan

Well-known member
Bra jobb med rapporteringen!!

btw;
HBC 2006
Espresso, mjölk, myntasirap... ;)

IMG_1782.gif
 

lupoo

Well-known member
btw;
HBC 2006
Espresso, mjölk, myntasirap... ;)

IMG_1782.gif

Ja Du Johan, allt han kom på själv var lite is ;). Vi vet ju alla att HBC är stället där det händer!!!

Bra jobb av Molarin, nu börjar vi nu vänta på resultatet, ser även fram mot att se Dans rapportering så småningom.
 

Englund

Well-known member
Kul...grattis till alla!

Var där en sväng idag men såg inte dig. Jag var iofs bara där under DC:s pass och några minuter därefter...fick avvika pga rastlös dotter :blush:
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
En trevlig men lite lång dag! Finalisternas hela namn är:

Peter Frennhoff, Klostergatans Vin & Delikatess, Lund
Viktor Stienke, Espresso House, Göteborg
Linda Höglund, Espresso House, Stockholm
Daniel Remheden, Klostergatans Vin & Delikatess, Lund
Johan Häverö, Non Solo Bar, Stockholm
Karin Hedberg, Kafé Marmelad, Göteborg

Jag hade gärna velat ha med ett par andra till finalen, men det är såklart jättesvårt som besökare att bedöma hur publikfavoriternas kaffe smakade. Hur som helst så var semifinalen mycket mer publikanpassad än kvalet i Stockholm. Jag tycker att det hela sköttes riktigt bra förrutom konferencierns ibland osmidiga snack.

Kul att kunna träffa och hälsa på kaffefolk! Är ni lediga och befinner er i sthlm imorgon... så kom till finalen!
 

mrjohan

Well-known member
T.o.m. isen fanns med på HBC, the place that does it good, really good! ;)
Dans rapportering blir trevlig att se, ja!
 

Walle

Well-known member
Sitter med en Karin Krusmynta- cappu och hejar på dig med allt jag har. Visa gubbarna var skåpet ska stå..:lol:
 

doppio

Well-known member
En trevlig men lite lång dag! Finalisternas hela namn är:

Peter Frennhoff, Klostergatans Vin & Delikatess, Lund
Viktor Stienke, Espresso House, Göteborg
Linda Höglund, Espresso House, Stockholm
Daniel Remheden, Klostergatans Vin & Delikatess, Lund
Johan Häverö, Non Solo Bar, Stockholm
Karin Hedberg, Kafé Marmelad, Göteborg

Jag hade gärna velat ha med ett par andra till finalen, men det är såklart jättesvårt som besökare att bedöma hur publikfavoriternas kaffe smakade. Hur som helst så var semifinalen mycket mer publikanpassad än kvalet i Stockholm. Jag tycker att det hela sköttes riktigt bra förrutom konferencierns ibland osmidiga snack.

Kul att kunna träffa och hälsa på kaffefolk! Är ni lediga och befinner er i sthlm imorgon... så kom till finalen!

Nån som vet på vilket Espresso House som Viktor jobbar på?
 
Topp