Välja glasögon...

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag vet inte hur många här som läser min blogg, men jag ställde en allmän fråga där för någon dag sedan. det är så att jag bör/ska skaffa nya glasögon och har vissa problem med att välja bågar. Kan inte ni, mina kaffeälskande, vänner hjälpa mig att bestämma mig. Ni kan ju titta på avataren och/eller profilbilden (ja, det är så jag ser ut)...

Länk till inlägget

[edit] Lägger in en skitkass bild från webbkameran på hur jag ser ut - hu - med mina nuvarande glasögon. Om nu detta är till någon hjälp... [/edit]

//Stefan (som mottager all hjälp å det tacksammaste)
 

Bilagor

  • usel_bild.jpg
    usel_bild.jpg
    45.3 KB · Visningar: 24

Daffy Duck

Well-known member
Jag tror jag skulle slå ett slag för nummer två, med resevation att den bågen kan bli lite för markerad, lite beroende på din hårfärg och hudton. Sedan skulle jag nog rösta på nummer tre. Kanske kan bågarna ha något fel form för ditt ansikte, men det är jätte svårt att säga utifrån några bilder utan att ha sett bågarna på!

Lycka till!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jag kan ju säga att det inte är lättare med bågen på...

Den enda, klena, trösten är att jag kan välja två av de olika alternativen. Personligen gillar jag nog nummer två bäst (fast de jag tittat på och provat är svarta och inte sköldpaddsfärgade - jag tror att färgen heter så)

//Stefan (som snart kommer att pryda sitt ansikte med nya glasögon - förhoppningsvis)
 

SB

Well-known member
Ettan eller trean tycker jag. Som sagt väldigt svårt när man inte ser dem på näsan , men dessa tyckte jag var snyggast. Trean var allra snyggast...svårt när man inte vet vad du har för stil...
 

MartinForsberg

Well-known member
Jag tycker du skall satsa på ett par titanbågar från Lindberg, www.lindberg.com de är ursnygga!

De är helt underbara, rostar inte (titan!), ärgar inte, slits inte, håller i evigheter men framförallt är de ursnygga!!! Ja, jag har sådana och är helnöjd! Mina första bågar höll i 7 år och såg ut som nya hela tiden, mina andra bågar höll kortare tid, men inte på grund av bågen utan att jag klantade mig och satte mig på dem så oturligt att de smällde av mitt över näsan med en smäll eftersom metallen inte kunde vikas så långt! Håller på och skaffar ett par 5300 som optikerna skall fixa åt mig! Solglasögonen snäpper man fast på bågarna och de har exakt samma form som bågen i övrigt!

Och ja, det ÄR jag på bilden nedan! (i min fantasi efter 10 koppar espresso åtminstone! ;) )

attachment.php


attachment.php
 

Bilagor

  • lindberg_5300.jpg
    lindberg_5300.jpg
    33.1 KB · Visningar: 70
  • lindberg_5300-2.jpg
    lindberg_5300-2.jpg
    17.8 KB · Visningar: 72

SB

Well-known member
Snygga Martin! Tycker definitivt att du ska kolla dem Stefan, skulle sitta fint på näsan!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
-> MartinForsberg: Helt klart snygga. Är dock inte lika svag för bågar som inte går runt om, så att säga. Kollade upp lite priser och upptäckte (inte helt oväntat) att ett par Lindberg går löst på från 5k. Inte riktigt vad jag har att lägga, dessvärre :(

Sedan vet jag att snåla på detta är som att snåla på en säng: inköpet kostar initialt, men sedan har man glädje (?) av det länge och utslaget på brukartiden blir det inte så stor peng...

Men har man inte den pengen från början, blir det värre... :(

//Stefan (som nog får ge upp tanken på ett par dyra glasögon, trots allt)
 

MartinForsberg

Well-known member
Mmmmm, de är ju dyra förstås, men det är lite som med sängen du skrev om.... för att inte tala om hur sängen påverkar tjejerna, lite samma med glasögonen där! ;)

Annars tycker jag det nedersta alternativet med de öppna bågarna var snyggast!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
En liten fråga, vilka röstar din fru/flickvän på?

Hon tycker att det är svårt att säga utan att se dem på (och det har hon nog rätt i), men om jag känner henne rätt så tycker hon nog inget av paren. Vi har ganska olika smak där... :)

Vi får se vad det blir i slutändan. Kanske blir det något av de tre jag tittat ut. Kanske blir det att belasta krediterna mer... :blush:

//Stefan (som skulle vilja ha Lindbergs, om inte annat för att hr Gahan i DM hade deras kläder på turnén)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
(som skulle vilja ha Lindbergs, om inte annat för att hr Gahan i DM hade deras kläder på turnén)

Aj, aj, aj... Upptäckte idag att den designer som gjorde Dave Gahans kläder till Depeche Modes turne inte alls är Lindberg utan Lindeberg (med "J" framför). Nu visade det sig att de också har glasögon. I titan. En tusing billigare. Snygga som f-n var det paret jag provade också (modellen hette Currie och var i svart om nu någon ville kolla)...

//Stefan (som inser vilken skillnad en bokstav kan göra: 3200 kronor mindre i plånboken troligtvis)
 

Martini

Active member
I ett fotoforum jag är med i så har några av medlemmarna tagit kort på sig själva med de olika bågarna och visat för att få råd. Kanke en idé?
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp