Lidl mjölk smakar konstigt.

jodah

Well-known member
Eller smakar inget alls snarare. :nowink:
I alla fall inte sött som Arlas när man skummat den.

Har dom nån trist tillsats i mjölken för att klara resan?
Eller har dom bara deppiga kossor i Tyskland.?
 

Fabian

Well-known member
Jag vet inte varför den smakar skumt, men blir inte förvånad. Håller mig borta från Lidl, har hört att de har riktigt risig personalpolitik.
 

rhide

Well-known member
Ja, personalpolitiken var uppe i media ett tag och är inget annat än en skamfläck..

Å andra sidan har de en del riktigt bra korv, och för att inte tala om deras glass!
 

jodah

Well-known member
Köpte en påse espressobönor där också.
Halvkilo för ca 30 spänn.
Tänkte att dom kanske var i klass med Musetti i alla fall.
Men det var beska droppar.
Har inte justerat kvarnen för dom dock men undrar om det är mödan värt.
 

GuruX

Well-known member
Lidls mjölk är väl UHT-behandlad, så den håller sig längre. Arla har också sån mjölk.
Mjölkprodukter (t.ex. Gainomax) som kan stå i rumstemp innan öppning är oftast UHT-behandlade.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Örrk för Ldl, på riktigt. Jag har också hört/läst om deras vidriga personalpolitik. Vi var in en sväng i en Lidl butik av ren nyfikenhet, men allt såg så skumt ut och de hade satt upp stora handskrivna varningslappar vi deras köttdisk att man måste tillaga allt kött så det blir genomstekt, annars kunde man bli sjuk.

Vad frestande att handla där när man såg lappen (som om man inte redan blivit tillräckligt avtänd på att handla där). Behöver jag tillägga att vi gick ut därifrån utan varor?

Att frakta allt nerifrån europa lär ju inte heller vara det bästa alternativet med tanke på alla transporter/utsläpp/arbetstillfällen för närproducerad mat/osv. Näää, hoppas de inte går runt och får slå igen. Fram för butiker med svenska produkter, och svensk mjölk från svenska bönder.
 

josef

Well-known member
Nej fy, jag vågar inte gå in där. Jag har precis nedgraderat mig till Willys från Ica, som student är jag tvungen, och jag har klarat mig bra. Men Lidl, så lågt går jag bara inte.
 

jodah

Well-known member
Det finns faktiskt grejer på Lidl jag handlar, trots deras mystiska sortiment.

Våtservetter till lillebrors mindre trevliga sida. Billiga och bra, till och med bättre en våra stora matvarukedjors egna sortiment.

Såna små tetradrickor till ungarna utan tillsatt socker. billiga och goda.

Folköl som smakar riktigt gott och är billig.

Bubbelvatten som är billigt till dom som inte bubblar själva.

Vissa korvar, fast här är det snårigt. Vissa är enormt äckliga också.

Ibland har dom riktigt bra frukt.

Frysmat (pommes frites kyckling nuggets osv.) som är sketbillig och oftast god.

Sen har dom kakor och godis till förbannelse för dom som är svåra på sånt (försöker själv undvika).

Men man går ju inte in och veckohandlar där, fast några fynd finns det.
 

puttec

Well-known member
Jag förmodar att det är deras Voll-milch som du provat att skumma och den är ju behandlad för att hålla länge så den smakar ju konstigt redan i oskummat tillstånd. De har även sk vanlig 3% mjölk som jag har provat utan direkt smakskillnad.
ps jag har även provat deras bönor då de hade kampanj 500g för 10.90 har provat den i bryggaren. Skall även använda det när jag skall köra mitt nyinköpta Naked PF
 

jodah

Well-known member
Det var den "vanliga" 3% mjölken jag provade.

Kaffebönorna jag köpte kastade jag efter ett par provkoppar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp