Nero i UK

MrBean

Well-known member
Glad i hågen att ha ett alternativ till Starbucks gick man till Nero på flygplatsen i Glasgow. Killen som som skulle servera en liten latte med dubbel espresso i... gjorde tom ett sämre jobb än tjejerna på Costas i Fleetwood.
Har aldrig betalat så mycket för en så dålig kopp, baristan hade all tid i världen, det var ingen kö.
1. Kaffet, i kvarnen hade nog stått där i timmar, trots att det satt lite folk där och smuttade på något som såg ut som kaffe.
2. Mjölken återanvändes, mjölktermometern sattes i noggrant, värmdes "bara" upp... till koktemperatur visade det sig. Luktade gröt när jag lyfte på locket för att kolla vad jag fått. Varför satte han i termometern??
3. Skummet...rördes sedan ned i mjölken med en sked(?)
Resultat: Blaskig, skållhet, grötluktande latte.... jag kastade skiten och fick sorgligt nog gå till Starbucks...fick en knappt godkännd latte, men den var ljusår bättre än Neros.
 

Dunne

Well-known member
Fifan, hade liknande upplevelse på Costa i London, St. Pancras/Kings Kross stationen. Smakade fruktansvärt. Tyckte att de flesta större caferna gjorde sådär med mjölken, även starbucks som iaf håller en bra klass i jämförelse med Costa och tydligen också med Nero.
 

MrBean

Well-known member
Tanken är väl att när man plagierar ett koncept, Starbucks, så gör man något bättre eller sänker priset. Costa & Nero verkar ha gjort tvärt om, sämre kaffe minst samma pris.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp