Illy och Coca-Cola

Minghetti

Active member
Nu skall Illy och Coca-Cola göra gemensam sak och lansera tre kaffedrycker i burkformat. Smakerna kommer att vara Caffe', Cappuccino och Latte Macchiato. Tydligen så omsätter marknaden för färdiga kaffedrycker ca 10 miljarder euro om året och har de senaste fem åren ökat med 10 % per år. Jag kommer säkert att smaka dem när de kommer men har hittills inte hittat något "burkkaffe" som fallit mig i smaken. Vad tror/tycker ni andra om detta?

Fridens... :)
 

theseal

Kaffeterroristen
jag är fan fan av gevalias icepresso eller vadfan den heter...

5_1_1_19_center_1.jpg


Bra alternativ till köra-bil-när-manär-trätt-som-en-gammal-sill-redbull.

Kan ju knppast bli sämre när Illy och cola-cola gär nåt, fast dom har ju fallit platt förr, skall bli spännande iallfall.
 

Daffy Duck

Well-known member
Nespressos motsvarighet smakade som en gudagåva man backpackade runt i Kina för nått år sen. Det var perfekt att ha några liggandes i säcken så man klarade sig några dagar på småställen där de knappt visste vad kaffe var för något...
 

embr

Well-known member
De har ju redan BlãK?

Och nej, här finns ingen katt på tangentbordet, jag bara försöker återskapa deras logotyp. Men det är så fult, så jag skriver nog "Blak".

Hursomhelst, Coca-Cola har ju redan åtminstone en kaffeinspirerad produkt, nämligen alltså Blak. Jag och sambon testade den när vi var en helg i Prag i vintras, och ... tja. Den var väl rätt okej tyckte jag, definitivt bättre än andra kaffedrycker jag testat ur aluminiumburk. Jag hanterar inte alls den där Gevalia-produkten, till exempel. Å andra sidan fick jag slutföra sambons, så den faller inte alla i smaken. :)

Två roliga saker med Blak, tyckte jag:
  • Den är kolsyrad, vilket ju är helt udda för en dryck med smak åt kaffehållet.
  • Flaskan är en burk. Eller hur man nu ska se det, den är iaf i aluminium.
Men Blak finns förstås inte i Sverige, hoppas de nya dryckerna kommer hit så man åtminstone kan prova.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp