Budgetkaffe till press/brygg?

[SH]

Well-known member
Någon som har förslag på lite billigare kaffe (under 200 kr/kg) som passar för presskanna och/eller klassisk brygg?
 

rhide

Well-known member
Tro mig, köp inte ett budgetkaffe, satsa på vettiga bönor - det är A och O när du gör kaffe. Inte övertygad? Testa, så lovar jag dig att du inte kommer ångra dig.

Du kan dock leta efter erbjudanden kaffehak/återförsäljare har på dyrare bönor som de säljer under 200kr/kg, men som sagt, ett riktigt bra kaffe startar med ett riktigt bra böna.
 

Wannabe

Well-known member
Jag håller med rhide till viss del, men å andra sidan är ju smaken olika.
Det är många som dillar Zoegas..

Estate Coffee ligger på 200 kr/kg och har flera bra kaffen tycker jag. Kenya AA tycker jag är helt ok (om man gillar syrligt kaffe förståss).

här kan du läsa mer: www.estatecoffee.dk

(som kuriosa har de dessutom en fin folder som är riktigt rolig, eftersom det är så krattig svenska. Stavfel och syftningsfel duggar tätt i en dansk/svensk röra)
 

Englund

Well-known member
Finns ju massor av bra kaffe under och runt 200 kr/kg? Allt vi har på dispenser (Yirgacheffe, El Salavador, Monsun mfl) och även en del påsar kostar mindre...
 

Fabian

Well-known member
Håller med, under 200 kr kan väl knappt kallas budgetkaffe?
Riktigt budgetkaffe som jag kör nu när kvarnen är på service, är Musetti, som kostar runt 70 spänn kilot. Där har du budget :)
 

puttec

Well-known member
Lidl hade i sitt reklamblad för denna vekckan tre sorters hela bönor som jag tror de kallade exotiskt kaffe! Jag hatar Lidl men jag blev så nyfiken så jag tror ändå att jag måste prova en påse!
 

puttec

Well-known member
Javisst är det inte för jäkligt med Lidlkaffe.
Jag malde det som bryggmalet och bjöd min svärmor (hon är mycket kräsen för att inte vara espressodrickare) och det fick godkänt!!!

Även av mig faktiskt = jag tänker inte slänga bönorna
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,716
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp