Sidan 38 av 39 FörstaFörsta ... 2836373839 SistaSista
Resultat 297 till 304 av 309
    Senior Member TTobbes avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Citron i maskin med värmen på
    Som min 6åriga dotter sa "Du och din jävla kaffemaskin"

Senior Member oskss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Jag fuskar också och kör nu.

Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Jag körde också idag. Hellre en dag för tidigt än inte alls

Rotationspumpen snurrade lite för lätt efter avkalkningen, visade 10 bar ute i portafiltret.
    Så jag rek. att ni checkar av bryggtrycket efter rengöringen.

Bytte brygghuspackningen när jag ändå var igång. Vilket visade sig vara ett bra beslut då denna hade hårdnat och börjat få små sprickor.

Verkar som om Espressoparts.co.uk packning till Simonellin inte håller samma kvalitet som espressoxxl.de. (Denna klarade sig inte mer än 6 månader, espressoxxl var inte i närheten av detta dåliga skick efter 1 års användning)

Håller som bäst på att skölja ur maskinen efter citronsyran fått verka. Passade på att göra rent portat och korgarna också. Ska backflusha som avslutning och dra mig ett par skott med bönorna i den ny-grindzade kvarnen!

//Stefan (som väntat kanske lite för länge med att göra rent i maskinen ordentligt; nu var det dags)
    Grind in, Turn on, Steam out...

Nu är det dags att bumpa denna tråd igen. Har dragit igång med festen en dag före.

Glöm inte att ställa tillbaka utemöblerna i förrådet med

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    En annan som är van att avkalka Classic & Silvia men nu sitter med en Brewtus med avhärdningsfilter innan - hur gör jag? Vad jag förstår behöver man inte kalka av då eller? Om det ens går el är rekommendabelt med en Brewtus?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •