Dagens nätartikel enligt mig....

Stefan Böna

Mr Microtext
Den där historien skulle kunna vara dagens nätartikel anyday... Snacka om att plocka ut kvinessensen ur hela denna värld...

:lol:

//Stefan (som ska skaffa PID, naket PF, digital timer och... och... och...)
 

zix

Well-known member
Äh, han ville bara klaga lite ;)
Kul artikel - fast jag gillar faktiskt verkligen mitt kaffe minst 50% av tiden iallafall... kanske för att jag måste det i och med att jag rostar själv... stoltheten där...
 

Boris

Well-known member
Möjligheten finns ju alltid att göra någon form av bryggkaffe istället. Och slippa frustrationen.
 

Fabian

Well-known member
Sjukt bra! Men jag förstår inte hur han kan vara så missnöjd med kaffet när han haft så lång tid på sig att lyckas. Känns som nåt är fel liksom. Nu läste jag inte så jättenoggrant, men han sa väl aldrig ifall hans bönor var färskrostade eller inte...
 

zix

Well-known member
Nä, han undvek snacket om själva kaffet som pesten.
Annars - felet är väl att man måste vinkla en sån artikel tillräckligt för att den ska bli uppmärksammad. Och det har den ju blivit.

Det är lite kul att jämföra reaktionerna här och på TMC - där är de betydligt surare på artikeln. Kanske för att de läser in mer i den än vi? Eller är det den berömda brittiska stiff upper lip det handlar om, kanske?
Ska jag vara riktigt ärlig så blev jag faktiskt lite sur först också, just för det där med kaffet. Eller frånvaron av det. Men visst var det humor i det, man känner ändå igen sig.
 

selanderm

Well-known member
Zix, håller med du.

Doch,
Först kände jag igen mig, även om jag personligen "hoppade upp och nickade" på en E-61 hx direkt efter Europiccolan
(inte för att den på ngt sätt skapar min egen väldsfred) men ändå.
Sedan blev jag oxå sur, tänkte lite..
Kom precis som TMCgubbarna fram till att detta A. är entertainment, B. är lite väl ignorant skrivet, iom att han misslyckas att göra gott kaffe med en piddad silva, med en rocky som sidekick Och en RB tamper (kanske var den flat.... usch isf problem solved...).:blush:
Då har man antingen kanel i kvarnen, eller så är man synnerligen talanglös.
Eller både och.

Har han fått uppmärksamhet då?? sådär.
Men 99% av britterna hajjar ju inte ändå, det är ju bara Lord & Lady Gray där för hela slanten.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Två möjligheter:

1- Det är en knäppgök med tummen mitt i handen, att koka ägg är för komplicerat. Svårt att lyckas med espresso då.

2- Det är någon som vill ha uppmärksamhet. En del viker ut sig, andra skriver vinklat skit. Same same.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp