Trippel-PF. Inte bara korgen utan hela PF!

Fabian

Well-known member
Kollade runt lite om det inte fanns några roliga tillbehör jag glömt köpa till Silvian när jag såg den här trippelfilterhållaren från Rancilio. Ser smått galen ut med sina tre spouts. Vad tror vi om detta? Är grymt köpsugen, mest för den sjuka tanken att se tre strålar ner i samma kopp, inte för att få köra tre enkla på samma gång :)


Ett trippelfilter medföljer när man köper av kaffegrossisten, så slutsatsen är väl alltså att detta är mycket djupare än det PF man får med Silvian. Skulle nog kunna tänka mig att köpa ett, byta "triplo"-spoutsen till "doppio" och köra det när jag vill ha en trippel i latten/cappuccinon. En trippelkorg får ju plats i naket PF såklart, men ibland vill jag hellre ha ett PF med lite tyngd och känsla.
 

Bilagor

  • Ranfilterholdertrippel%20ext1.jpg
    Ranfilterholdertrippel%20ext1.jpg
    47.4 KB · Visningar: 31

TeZäta

Member
Jag är också lite sugen faktiskt...det händer ju att man är tre som vill ha en på maten, då vore det ju väldigt käckt att kunna göra dom i ett skott så att säga. Om du slår till så rapportera hur den funkar (fördelar jämt och så). Min original dubbelspout fördelade grymt ojämnt, efter en del tiltande utan resultat så bytte jag till en öppen spout som funkade klockrent. Kan tänka mig att det kan bli problem med en trippel...en annan sak är ju extraktionstiden, den måste ju rimligen bli längre och därmed ha smakpåverkan, eller har jag fel?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp