Var finns största utbudet och billigaste frakt när det gäller kaffe?

moparman

Well-known member
Letat runt lite och de flesta jag hittat har ju så hög frakt :mad:
Enda stället jag hittat som har gratis frakt är espressomania.se men då är ju inte utbudet så stort där....

Någon som har tips ?
 

Jemo

Well-known member
www.coffeenet.se har ganska stort utbud och fraktfritt om du handlar för minst 500. jag tror att de dessutom har någon form av medlemsbonus för de som hänger här på riktigtkaffe.
 

moparman

Well-known member
Mm..Många som har gratis frakt över en viss summa pengar.500+ oftast

Men jag är inte så intresserad av att köpa så mycket åt gången..
Skulle hellre köpa mindre påsar oftare :)
 

Molarin

Well-known member
Tror att det kan bli svårt att köpa små påsar fraktfritt. Säg att en 250 g påse kostar 45-90 kr. Att skicka en sådan påse som vanligt brev med Posten kostar 33 kr +skrymmandetillägg 11 kr.

En stor handlare kan nog pressa priserna något men eftersom alla handlar maskiner och tillbehör i Tyskland så lär vi inte få någon stor handlare i Sverige på länge...
 

moparman

Well-known member
Quote Molarin Posten kostar 33 kr +skrymmandetillägg 11 kr

Den frakten vore ok men...

kaffemaskinen.se
Frakt
För order understigande 995:- är fraktkostnaden 125:-, order överstigande 995:- levereras fraktfritt med Postpaket eller Företagspaket inom Sverige.

Kaffegrossisten.se
Leverans sker fraktfritt i Sverige vid order på produkter med ett totalvärde över 600 kr. Vid ordersumma under 600 kr i totalvärde tillkommer en fraktkostnad på 99 kr

Är ju inte så att man beställer smågrejor då å då direkt.

Förstår att dom inte kan sälja med förlust men en bättre modell för mig är att dom istället är nån krona dyrare på varorna och istället har fraktfritt/lägre frakt..

Beställer ju inte gärna 250g kaffe å betalar tex 125 spänn i frakt..
Kanske bara är jag som är fattig å beställer lite åt gången :cool:
 

GLC

Well-known member
Bra tips där, kanske beställer 3 påsar, om jag inte går ned på Delicerano och köper dem direkt :)
 

kit_brenner

Well-known member
Jag skickade iväg en beställning på blickfång.nu. Betalningen gick iväg i måndags, kaffet fick jag idag. Rostningsdatum på kaffena var mellan 28/4 och 6/5, ganska färskt med andra ord. :)

Nu skall jag gå och testa Rock, maskinen är på värmning.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
kaffemaskinen.se
Frakt
För order understigande 995:- är fraktkostnaden 125:-, order överstigande 995:- levereras fraktfritt med Postpaket eller Företagspaket inom Sverige.

Jag köpte min nya spout från dem och fick då reda på att man kan få prylarna skickade med "vanlig" frakt. Dock på egen risk. Försvinner paketet så får man skylla sig själv. En risk man kanske kan ta om prylen man köper kostar 90 spänn? Blev strax över tio spänn i frakt istället för 125:-! :eek:hmy:

Vet inte om det går att förmå dem att skicka kaffe så också, men det kanske kan vara värt en fråga?

//Stefan (som emellanåt besöker huvudstaden och då alltid bokar in ett besök på Kaffemaskinen)
 

kit_brenner

Well-known member
Och den smakade?

//Stefan (som är lite sugen på att testa Åre Pop)

Rock smakade riktigt fin, kaffet blir riktigt bra även om jag inte fått några god-shots.

Nu har jag öppnat Pop-påsen också. Pop var ett par snäpp bättre, härlig syra som nästan smakade äpplen eller päron, fruktig i alla fall! Samtidigt var den rund och len i gommen. När jag överdoserade lite och drog ut på extraktionen så fick jag till min hittills godaste espresso på hemmaplan. Den var dretgo! :)

Kaffet som jag fick hem var riktigt färskt, för de som har problem att hitta färskrostat tycker jag definitivt att de skall prova och beställa lite Årekaffe någon gång.
 

Montero

Well-known member
Tog med mig Pop på skidsemester... med ett gäng andra kaffe. Fick med mig en Aeropress och en kvarn.

Jag tyckte Pop var ett fint kaffe men då Pop hade Esmeraldan som reskompis så tja, det är alltid orättvist mot dem som måst konkurrera med Esmeraldan.

Har dock inte kört Pop i maskinen hemma men provade dock Rock i maskinen hemma, som jag då tyckte var roligare än Pop med Aeropress.

Åres Yirgacheffe är vansinnigt fin - de delar säkert parti med andra i Sverige(?) men på något sätt så fick jag för mig att deras rostning gjorde Yirgan än mer delikat. och jag ska allt fortsätta mig igenom deras olika sorter. Drack Rwandan också men var lite snuvig just då... :/

Åre-kaffet är mumma.
 

GLC

Well-known member
Köp 3 påsar 250 g från Åre Kafferosteri
Beställde och är helnöjd....


http://www.blickfang.nu/default.asp?oewcmd=36&sid=44&pageid=24846&path=17216&cid=12
(se också nästa sida)

Måste instämma i detta. Beställde Yirgacheffe, Gatsinga och deras blend Njutning i 250g påsar. Vid beställning av 3 är det gratis frakt och priserna är inte högre än någon annanstans.

Bönorna var rostade 2 dagar före min beställning, får vara nöjd med det! :D :coffee:

Blir att beställa mer därifrån, mycket smidigt.
 

Tobiemme

Well-known member
kanske borde ha en Åre-tråd i Mjukvara? :)

har testat Pop och Rock i maskinen - båda var fantastiskt bra!
Pop tyckte jag mer om eftersom den var lite mer intressant, hade lite mer att bjuda på. frukt, syra men ändå med kraftfull botten. Rock var lite mer robust i min gom - men väldigt smarrig.

är det någon som provat att dra espressos av deras bryggblandningar Njutning, Sublim och Fröjd? funderar på att lägga en order på dem ifall det blir skoj espresso av dem.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp