En liten rolig(?) händelse i Gävle

Stefan Böna

Mr Microtext
Följande inträffade på ett ställe i Gävle idag:

Jag går in på Sahflor's Skafferi och Bistro för att skaffa mig lite J&N FTO (de verkar vara de enda i Gävle som har J&N). Eftersom de även har bistro, så finns det möjligheter att få sig en färskmalen (exempelvis) espresso och ett enkelskott beställdes. I kvarnen fanns LaBomba och jag såg fram emot en välsmakande kopp.

Till att börja med fyller tjejen i kassan på dubbelhandtaget, men kommer på att detta blev fel och tar enkelhandtaget istället. Inget fel i detta, och när jag (lite skämtsamt) föreslog att man ju kan brygga två enkla och dricka den ena själv, fick jag ett avmätt "näeh, jag tycker inte om" till svar... :eek:hmy:

När hon sedan extraherat mitt enkelskott, ser hon ned i koppen och utbrister: "Nä, nu blev det nog något fel... Vad lite det blev..." Både jag och den andra tjejen i personalen frågar samtidigt: "Får jag se?"

Tjejen i kassan visar upp resultatet och vi två andra säger samstämmigt att: "Nej, det är rätt. Det ska vara så!"

"Jaha, jag trodde det skulle vara mer... upp till kanten... Så blir det där inne", säger hon och pekar mot bistrodelen.

Lite kul, tyckte jag och förlät att PF låg på droppbrickan. Det var inga som helst fel på vare sig värmen eller smaken. Dock om jag ska äta där någon gång, och vill ha espresso på maten, så vet jag var i butiken jag vill att denna ska bryggas! :lol:

//Stefan (som fick med sig en halva FTO och hoppas lyckas bättre än mikfri verkar få till det med den)
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp