Fick ett pressmeddelande från Coop

Molarin

Well-known member
Jättetonfisk i Coop Forum Bromma
En nästan tre meter lång gulfenad tonfisk ligger på is i fiskdisken på Coop Forum Bromma från och med imorgon tisdag. Tonfisken är fångad i nordostatlanten och har ropats in på en fiskauktion av fiskhandlare Anders Lindius. Tonfiskköttet börjar säljas på tisdagen.

– Det här är ett ovanligt stort exemplar av den gulfenade tonfisken, säger fiskhandlare Anders Lindius, som driver fiskdisken i Coop Forum Bromma. Den fastnade i norska fiskares trål och såldes på en fiskauktion i Norge förra veckan. Det var jag och en engelsman som bjöd på den och jag fick den till slut.

Fångstplatsen för den stora tonfisken är 150 mil väst om Irland, vid ” Pork Pain Bank” och den togs upp av den norska trålen MS Birkland. Den gulfenade tonfisken är en art som inte är akut hotad av överfiske och den finns till försäljning i många butiker, men inte av den här storleken.

– Tonfisk är väldigt gott, bäst blir den om man grillar eller steker, säger Anders som själv dock allra helst väljer strömming till middag.
 

Yirgacheffe

Well-known member
Själv tycker jag det är ganska kul de glatt skriver att fisken fångades förra veckan och att de tänker börja sälja den nästa vecka. Och här trodde man att fisk var en färskvara:)
 

MaZ

Well-known member
Själv tycker jag det är ganska kul de glatt skriver att fisken fångades förra veckan och att de tänker börja sälja den nästa vecka. Och här trodde man att fisk var en färskvara:)

Tänkte också på det, men just tonfisk kanske beter sig lite som nötkött, att det behöver hänga till sig lite?
 

Essenzatjejen

Well-known member
Dom kanske säljer den till Danilo här i Gbg. Där har jag ätit mitt livs äckligaste tonfisk. Betalade allt för mycket för den dessutom.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp