Min knock-box

PekkaB

Well-known member
Forumets fulaste knock box?

Snickrade ihop en egen knock box. Inte särskilt vacker men den funkar. Bättre än att daska filtret i diskbänken :-]
Finns det andra ful-boxar därute?
/Pekka
 

Bilagor

  • Photo_070408_001.jpg
    Photo_070408_001.jpg
    21.2 KB · Visningar: 133

Marv

Well-known member
grov krympslang som man krymper över staven i en eller flera omgångar kanske kan vara ngt ?
 

Fabian

Well-known member
Haha, riktigt motbjudande! Ser mer ut som avföring än kaffesump :lol: Du vinner lätt
 

Mike å

Member
Den är ju bara halvfull än så länge, tömning sker först då det är rågat.
Borde nog gå att få ut minst ett år till innan ett byte är nödvändigt.

Tanken var att jag skulle svetsa ihop en läcker sak i rostfritt så den här skulle bara vara temporär, men den har nu hängt med i två år:blush:
 

mikotekniko

Well-known member
Återupplivar tråden. Hittade den här på nätet och tänkte ringa runt till lite VVS-firmor och se vad de tar för några bitar rör.
2018_Knockbox_001_1.jpg

2018_Knockbox_002_1.jpg

http://www.home-barista.com/forums/homemade-knockbox-removable-bottom-for-cleaning-t2817.html
 
C

crema

Guest
det är inte så bra för pf att slå metall mot metall så någon typ an gummi beklädnad skall du nog ha jag är nog inne på att ta en gäng stav och en bränsleslang/tryckluftslang och ta en gäng stav från tex biltema röret kanske man kan köra en sådan här se bara till att såga på rätt sida så att den inte ramlar varje gång och sätt denna i botten så har du din box
det tråkiga i detta är att det kommer att kosta nästan lika mycket som denna
 

Bjarne

Well-known member
Ilias på Cocovaja körde med en sån förra våren tror jag. En mäktig pjäs. De bytte till en luck i bänken som inte golvyta - men har man plats är den fräck :)
 

bsod

Well-known member
OMG!!!

Hur många puckar rymmer den?
Kan man inte kombinera den med kompost direkt i den?:unsure:
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp