Rapportering från Barista Cup

Sir ToS

Well-known member
Skall vi göra en liten tippning ... Molarin fixa en ny lite månadens fråga. vem vinner vem kommer 2 och 3? vem kan tänkans vinna beige award. osv... hade ju vart kul och se hur vi tror.

Grattis DC, jutta med flera.

Måste säga att själv är jag besviken att jag inte gick vidare på poäng.
 

Molarin

Well-known member
Skall vi göra en liten tippning ... Molarin fixa en ny lite månadens fråga. vem vinner vem kommer 2 och 3? vem kan tänkans vinna beige award. osv... hade ju vart kul och se hur vi tror.

Grattis DC, jutta med flera.

Måste säga att själv är jag besviken att jag inte gick vidare på poäng.

En omröstning blir det absolut!

Förstår besvikelsen. Du måste ha legat nära också...
 

doppio

Well-known member
Det var som sjutton, tyska läderbögar, där ser man. Synd att man inte är i landet, annars hade jag tjakkat en påse.

Svårare att hitta bra kaffe här i Vietnam än man kan tro, återkommer kanske om det vid tillfälle.
 

Englund

Well-known member
Snyggt! Hur länge har du haft kvarnen?

Kör med samma själv och ligger på ca 1100 koppar efter ca två månader :)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Ja, vad ska man säga...

Jag kör med GI just nu och har på ett par månader utan någon som helst motion tappat 11 kilo. Det enda jag gjort är att skippa potatis, vitt bröd, (skurit ned på) pasta och ökat på bacon, bea, dressing, grädde, ägg och liknande.

Låg fett/hög kolhydratkost? Bah!

Dånnt tattsch maj milk, baastards! :D

//Stefan (som nu är lättare, smalare och har en mindre garderob och mjölk i kaffet)
 

shogun

Well-known member
Jaha...så den nyttiga mjölken har helt plötsligt gått och blivit sur?
Äsch...ett par extra varv på pedalerna vid spinningen så är det löst.
Nobody puts milk in the corner...eller hur det nu var :lol:
 

GLC

Well-known member
Men herregud, är de helt galna eller. Visst, tar man grädde i latten så förstår nog de mesta att "kaffet" inte längre är nyttigt. Men vanlig mjölk bör man nog klara av att dricka utan att gå upp i vikt. 500 kalorier blir det nog bara om man doppar ned en Mc Big Tasty i samma glas.
 

zix

Well-known member
Grädde är ju ännu bättre än mjölk. Mer av det goda fettet.
Själv gillar jag inte att hälla mjölk över mitt goda kaffe, det ska vara väldigt lite isåfall, men att det skulle vara särskilt onyttigt för andra än laktosallergiker betvivlar jag starkt.
Det har sagts samma sak om smör också ganska länge nu. Det är så onyttigt, så onyttigt, och oj vad industrins margarinprodukter är snälla och nyttiga. Men sanningen är nog snarare att margarin utan konstgjorda smaktillsatser smakar skit. Till och med ister lär vara godare, och bra mycket mindre konstgjort.

Vad är det som gör att vi just nu måste fås att tycka att all naturlig mat är onyttig?
Nä, häll i rödmjölken i mottakannan för 17. Eller varför inte, till och med "brunmjölk". Man kan strunta i att ta den söta bakelsen till istället, och har man en stor latte framför sig behöver man faktiskt inte bakelsen. Man blir mätt och nöjd ändå.

P.S. Ister är väldigt bra att steka bacon i. Stänker mindre. D.S.
 

mts

Well-known member
Känns ju bara motiverat med mjölk i kaffet på morgonkvisten och kanske en skvätt senare, annars blir man ju bara däst och trött... kanske ska skumma en stor kopp så jag somnar som ett litet barn ikväll? hmm
 
Topp