Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 46
    Senior Member Bjarnes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Citat Ursprungligen postat av Brölar Visa inlägg
    LG 42LT75 inbyggd hårddisk (finns som 37:a)
    Vad tror Ni? Är jag på rätt spår eller har jag inte fattat nånting?
    Jag tror du är på rätt spår Brölar.
    SKulle dock vilja att du tänker till på det med inbyggd hårddisk. Det är underbart om man vill banda program om man ofta inte är vid soffan när de sänds, men låt inte den bekvämligheten överskugga TV:ns kvalitet så att du nöjer dig med mindre.

Visst är ihopbyggda saker bra med mindre sladdar och mindre lådor i vardagsrummet, men modulära saker kan bytas var för sig om de går sönder och du kan maximera de funktioner du helst vill ha utan kompromisser. Kostnaden blir förvisso lite högre med fler lådor, men jag tycker personligen att det är värt valfriheten om man kan ha den.
    Är man skum bara för att man vill ha mjölk i kaffet?

Då tycker jag att du köper en Hd-ready tv av riktigt bra kvalitet 37tum

Och en projektor för fina film/spel stunder...

Personligen tycker jag att ja har helt ok bild på min 1280x720p 50 tummare på 2,5 meters håll med digital tv.Är rätt bra kompromis om man vill ha skaplig film/tv-spels upplevelse och tv

Citat Ursprungligen postat av moparman Visa inlägg
    Personligen tycker jag att ja har helt ok bild på min 1280x720p 50 tummare på 2,5 meters håll med digital tv.Är rätt bra kompromis om man vill ha skaplig film/tv-spels upplevelse och tv
    3:an och 5:an lär väl ändå ha grymma "komprimerings-fläckar"? Det är de kanalerna som brukar ha grislåga bitrates.

1:an och 2:an är bäst på att hålla hög kvalitet, de kanalerna är det bra bild på.
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Citat Ursprungligen postat av Bjarne Visa inlägg
    Visst är ihopbyggda saker bra med mindre sladdar och mindre lådor i vardagsrummet, men modulära saker kan bytas var för sig om de går sönder och du kan maximera de funktioner du helst vill ha utan kompromisser. Kostnaden blir förvisso lite högre med fler lådor, men jag tycker personligen att det är värt valfriheten om man kan ha den.
    Tack för input. Har själv tänkt lite i samma banor. I slutändan kanske man sitter med totalt anti-klimax då man måste koppla till extern hårddisk för att den interna har brakat. Inte så mycket rörliga delar kanske, men ändå...

Citat Ursprungligen postat av moparman Visa inlägg
    Då tycker jag att du köper en Hd-ready tv av riktigt bra kvalitet 37tum

Och en projektor för fina film/spel stunder...
    Är verkligen sugen på projektor just för film etc. Bra tips! Är det en särskild typ av duk man behöver eller målar man en platta med särskild färg eller...?

Nu hamnar man väl snart i hemmabioträsket också! Tur ibland att plånboken är tunn annars hade jag snart inte fått plats själv hemma

Citat Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Vet inte vad du har för budget men Loewe gör grymma saker. Finns bland annat på Pause Ljud och Bild.
    Definitivt grymma grejer! Definitivt över budget!

Citat Ursprungligen postat av Kaffegalningen Visa inlägg
    3:an och 5:an lär väl ändå ha grymma "komprimerings-fläckar"? Det är de kanalerna som brukar ha grislåga bitrates.

1:an och 2:an är bäst på att hålla hög kvalitet, de kanalerna är det bra bild på.
    Hur ser komprimeringsfläckar ut?
    Är bitrates samma sak som sändningshastigheten som Du beskrev tidigare?

Själv har jag haft igång min TV kanske sammanlagt 1 timme sedan jag skaffade projektor och 95" duk i Maj förra året.
    Ska snart kasta ut TV'n helt, den tar bara upp plats hemma hos mig då jag uteslutande ser på film, TV-serier från min TViX och spelar TV-spel. Vanliga TV-program ser jag aldrig på...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •