Förslag: Hur smakar bönan?

Tobiemme

Well-known member
kanonbra idé!
så länge funktionen att man snabbt ska kunna hitta den böna man är nyfiken på så kommer indelningen att fylla en funktion, tror jag. dvs: trådnamnet bör vara bön-/blandningsnamnet.


jag skulle också vilja ha en fast punkt där man kan skriva i vilka bryggparametrar man använde för att få fram en viss smakupplevelse. det skulle man ju sedan kunna använda ifall man är nyfiken på hur en viss böna/blandning beter sig i ett annat sammanhang än det man själv provade.
 

rhide

Well-known member
Om det är möjligt skulle det vara trevligt att få fylla i ett litet formulär när man skapar en ny tråd istället för att bara få den vanliga textrutan.

Formuläret skulle kunna bestå av ett antal textrutor som man får fylla i, exempelvis namngivna enligt "Bönans/Blandningens namn" (= trådens titel), "Bryggparametrar" (Erfarenheter om när kaffet blivit som bäst. Risretto, press, brygg, lång, kort?), Betyg (kanske använda det som redan finns, fast då ändra till den standardiserade betygsskalan) och avsluta med "Övriga kommentarer" vilken skulle vara en textbox som ser likadan ut som den man får fram idag.

Jag vet inte hur lätt det är att ordna, kanske en "Viktigt"-tråd med instruktioner hur man postar vore bäst, men det vore i alla fall smidigt att automatisera en aning...


Ps. Tack Tobiemme ;)
 

Tobiemme

Well-known member
rhide:
ingen orsak - det var din idé! :D

molarin:
jag måste vara blind - men var lade du upp den underavdelning som du skapade?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp