Rapportering från Barista Cup

Molarin

Well-known member
Direktkvalificerade vinnare från deltävlingarna

Linda Höglund 347,0
Viktor Stienke 324,5
Daniel Remheden 367,0
Magnus Wingård 295,0

Kvalificerade på poäng

1 Peter Frenhoff 347,0
2 Johan Häverö 343,0
3 Alicia Rossi 320,0
4 Elin Stenung 319,5
5 Karin Hedberg 310,0
6 Pär Johansson 309,0
7 Daniel Chomieniec 304,5
8 Jenny Thurén 302,0
9 Andreas Knutas 286,5
10 Hanna Hjalmarsson 285,5
 

Molarin

Well-known member
304,5 poäng utan signaturdrink! Han blir läskigt farlig! :D

Nu känns det kul att ha bokat resan till Stockholm igen!

Go DC!




Mina arbetskamrater undrade vad fan det tagit åt mig när jag läste detta på www.scae.se
Hoppade omkring som värsta Passalacqua-indianen!
 

lupoo

Well-known member
Vad säger man!? Imponerad räcker inte. finns det starkare superlativ??? 304,5 poäng utan signaturdrink!
Så fick tillslut denna "skitmåndag":angry: ett riktigt glädjeämne:D. HEJA DC!!! och Jutta och alla andra. Nu får Molarin slipa på rapporteringsverktyget och hoppas på en bra täckning och batterier som håller. Oj vad vi ser fram mot semi och final.
 

andcar

Well-known member
304,5 poäng utan signaturdrink! Han blir läskigt farlig! :D
-Måste säga att jag är både förvånad och imponerad att man kan gå vidare utan signaturdrink.
Måste ha varit en prestation utan dess like att få över 300 poäng på bara espresso, cappuccino och latte. Synd att man missade den.
 

andcar

Well-known member
Vi som inte har nöjet att komma till Marmelad...
-Så långt är det inte från Sthlm. Jag åker ju ner från Umeå för de tyska läderbögarna och päronfestisens skull.
Och när jag ändå är nere i Götet och handlar lite kaffe så passar jag på och hälsar på pappa, men det är ju mest för att jag hade vägarna förbi när jag ska handla kaffet förstås. ;)
 

Montero

Well-known member
-Så långt är det inte från Sthlm. Jag åker ju ner från Umeå för de tyska läderbögarna och päronfestisens skull.
Och när jag ändå är nere i Götet och handlar lite kaffe så passar jag på och hälsar på pappa, men det är ju mest för att jag hade vägarna förbi när jag ska handla kaffet förstås. ;)

Jag köpte utan invändningar att du tog svängen förbi till Gbg bara för kaffet. Man accepterar sådant när man läser det här på riktigtkaffe.se även om det verkar... uhm, "hejdlöst".
Men du lade allt tillrätta när du berättade att du skulle hälsa på din far också. Sådan sundhet ger hopp på något smalt sätt. ;)
 

M.ito

www.kafemarmelad.se
Vi som inte har nöjet att komma till Marmelad, kan vi beställa över telefon eller nåt (no PUN intended)?
Efter Molarins beskrivning så är det ett måste...
:cool:

Vi skulle kunna skicka lite kaffe runt land o rike! Skicka ett mail till karin@kafemarmelad.se så ska vi nog kunna fixa det hela.

Vill också tillägga att vi på kafé marmelad tar inget ansvar för den aningen underliga men välformulerade liknelsen till "barnkalas med läderbögar". Dock tycker jag att kaffet är så sjukt jävla gott att jag hade gjort volter om jag kunnat. Men barnkalas med läderbögar vet jag inte... hehe!
 

Wannabe

Well-known member
Grattis alla, och lycka till!
Jag som inte hängt med så noga. Varför ingen signaturdrink? Har han ingen eller totalhavererade den, eller vad?
 

lupoo

Well-known member
Vi skulle kunna skicka lite kaffe runt land o rike! Skicka ett mail till karin@kafemarmelad.se så ska vi nog kunna fixa det hela.

Vill också tillägga att vi på kafé marmelad tar inget ansvar för den aningen underliga men välformulerade liknelsen till "barnkalas med läderbögar". Dock tycker jag att kaffet är så sjukt jävla gott att jag hade gjort volter om jag kunnat. Men barnkalas med läderbögar vet jag inte... hehe!
Molarins exakta beskrivnig är ju:
"Som ett barnkalas med tyska läderbögar!"
Vet dock inte riktigt åt vilket håll just detta med "tyska" för smakpreferensen :unsure:;)
 

Molarin

Well-known member
I dag flushade jag lite längre och fick fram många mörka bärtoner! Då försvann eftersmaken...

I morgon går de sista bönorna åt till lite överdoseringstest.
 

Jutta

Well-known member
Vill också tillägga att vi på kafé marmelad tar inget ansvar för den aningen underliga men välformulerade liknelsen till "barnkalas med läderbögar".

Poyan, tala för dig själv! Dra inte in mig i det här. Jag älskar barnkalas, Tyskland och läderbögar. Helst i kombination.

Vad gäller Krusmyntan (ja, det är ju ett vedertaget uttryck i kaffevärlden nu förstår ni väl, och BTW, syrran heter Esmeralda i andranamn...) så skickar jag mer än gärna ut påsar! 250 g, 85:- plus frakt. Passa på medan vi har dem inne, har sålt två påsar bara idag! karin@kafemarmelad.se.

Nu, te!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp