Vatten

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
I Uppsala kan man lämna in vattenprover till det lokala reningsverket, där makan de kolla efter radon, bakterier, mineraler, kemikalier, osv. Man får ett papper med allt som vattnet innehåller i oilka halter. Jag har för mig att det kostade 1000:- , men det var med radonprovet (separat flaska) och så var det väl 8 år sedan.

Vore intressant att se innehållet på dina två vatten "på papper". För det är väl det som är det första steget, om du ska få ditt egna vatten att likna det andra i mineralinnehåll...
 

AA

Skottjägare
En slutsats jag jag glömde nämna vad det gäller testerna med Night Driver är att fast jag testat med massor av olika temperaturer så blev det aldrig riktigt som hos Charles och Anne. Det fattades lite sälta och fyllighet.

Analys av vattnet vore intressant. Som tur är så har jag en vän som jobbar på kommunen med just vattenkvalitet så jag skall höra om han kan hjälpa mej. Sen har jag en avlägsen släkting som jobbar med vattenfilter så det kan nog bli rätt bra i slutänden!

Ha de´

/AA

Ps. För övrigt kan nämnas att jag drack/smuttade på ca 25 skott hemma och sen bar det av till stan och där inmundigades det 2 dubbla på Njutbar, 2 enkla hos Nesta och 1 enkel hos Solde! Koffeinberoendet blev tillfredställt igår! ;)
 

shogun

Well-known member
Hur löser man detta då? Hur skall jag göra för att kunna avnjuta alla syrliga kaffe på bästa möjliga vis hemma? Svaret är ett filter. Vilket filter? Ingen aning. Det får dom som kan hjälpa mej med.
Fram tills dess så kommer jag släpa med mej en dunk med HV hem vaje dag.

Ha de´

/AA

Ja, hur gick det? Har det blivit något filter ännu? Jag jagar också något lämpligt även om vi trots allt har både gott och kalkfattigt vatten här hemma.
 

AA

Skottjägare
Inget filter ännu.
Eventuellt har jag ett på G. En kaffevän som väntar på att få det och skulle det visa sig vara "the shit" så köper jag ett med. Märke och modell vet jag inget om tyvärr.
Visar det sig att det inte var något så ligger ett Bestmax Water+More nära till hands.
Kruxet är att jag inte vill ha mitt direktkopplat till maskinen utan ha någon form av kran att tappa från istället.

Ha de´

/AA
 

jojo

Well-known member
Här är en idé på en ny sorts produkt som man skulle kunna göra till en business:

"Baristavatten" haha! först kom baristamjölken och nu kommer baristavattnet! ;)
 

Pulcino

Well-known member
Jag stör mig på vattensmaken hit jag flyttade för ett halvår sedan. Bor i ett getto där det säkert är för många användare för reningsverket. Kranvattnet smakar badhus alltså. Inget vidare alls. Dricker inte så mycket vatten nu bara för det :(

Igår smakade jag vatten från en annan del av stan och det var riktigt gott!

Det här borde ju påverka kaffet också!?

(jag kollar nu på filter)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,665
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp