...ett försiktigt hej

Heffa

Well-known member
Hej på er!
Hittade hit igår, lagom tills jag beställde min första maskin (en LaPavoni Pro).
Har ingen kvarn ännu, men slå mig inte för det... har inte råd med det förrän lite senare. Det kommer antagligen bli en Rancilio Rocky om någon månad eller två, men tills dess får jag nöja mig med att träna upp hanteringen av pavonin på färdigmalt fulkaffe :lol:

För övrigt så bor jag i Gbg och fyller 35 under året.

Häpp!
 

bchi

Well-known member
Hej på dig.
Du kommer få svårt att få till en bra espresso med maskinen utan en kvarn.
Jag har varit i det läget...
Det bästa resultatet fick jag när jag gick till Kahls, bad de mala riktigt fint och sprang hem så att det rök under skorna för att få till en någorlunda espresso.
 

Heffa

Well-known member
Hej på dig.
Du kommer få svårt att få till en bra espresso med maskinen utan en kvarn.

Mjo, jag är medveten om det... men jag har inte obegränsat med $$$ för tillfället så jag valde att köpa en maskin före en kvarn.
Får väl som sagt träna på handhavandet tills jag har råd med en ordentlig kvarn helt enkelt.
Bättre en maskin utan kvarn än ingen maskin alls tänkte jag :)
 

johey

Well-known member
Haha. Internet är litet. :D Välkommen till ännu en dyrbar hobby! .. Och förresten .. Snygg maskin du skaffat!
 

Heffa

Well-known member
tack tack alla!
Verkar vara ett toppenforum detta, så jag kommer säkert hänga här mer än vad som är nyttigt i framtiden.

Nu fick jag just ett SMS från posten att mitt paket med maskin finns att hämta ut på mitt postutlämnings-ställe, så i kväll skall det tränas jeflar :D
 

johey

Well-known member
... Och om en vecka får du ett nytt SMS som indikerar att du kan hämta ut din kvarn som du beställer inatt ... :p
 

Heffa

Well-known member
Det kommer du att klara så bra själv om nån vecka... ;)

*host*
...jag klarade mig exakt 14 dagar :blush:
Idag betalade jag handpenning på en Mazzer Super Jolly, så alla ni som sa till mig att jag kommer behöva en kvarn direkt fick såklart rätt!

Kul hobby det här, den har bara kostat mig strax under 8.000:- på två veckor.
En hobby som inte är dyr är ingen riktig hobby brukar jag säga... men kaffetokeriet är i alla fall (än så länge) bra mycket billigare än min andra hobby, att samla gamla flipperspel och arkadspel :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,669
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp