Rapportering från Barista Cup

Molarin

Well-known member
Han är med i toppen och fajtas... Igen!

Grattis Daniel! Någon som vet hur det gick för övriga tävlande?
 

mrjohan

Well-known member
Precis som Molarin skrev, Remheden etta! Stabil som vanligt!!
Tvåa blev Peter Frenhoff, också han Klostergatans Vin & Delikatess i Lund (syns på bild tillsammans med Elin på Gustos blogg).
Trea Elin, Gusto.
 

Axel

Well-known member
Var en trevlig dag måste jag säga! Synd att man var tvungen att sticka efter 6:e tävlande. Kul och se er Lars och Danny!
Och Yes DC tävlade!
 

treefinger

Well-known member
Kolla Stenqvists blogg...
Tackar, såg inte i min RSS att han uppdaterat bloggen.

stenisblogg sa:
Dagens besvikelse var att det blev kludd med DC:s signaturdrink. Jag kan inte alla detaljer men tydligen var det inte tillräckligt många espresso i signaturen.

Tråkigt som tusan, jag höll ju på DC. Jag förstår dock inte så mycket av informationen jag citerade ovan. Får vänta tills DC känner att han orkar berätta vad som hände.
 

wesaft

Well-known member
Såg ut som att DC stod där med en presskanna i högsta hugg, gissar att han använt för mycket press och för lite espresso.
Du är min idol ändå DC vad som än hände, nästa år vinner du :)
 

Molarin

Well-known member
Bara för att kunna hålla er uppdaterade med vad som händer under deltävlingen i Göteborg samt semi-/final i Stockholm så har jag köpt en iPhone och utökat mitt mobilabonnemang...

Tänk vad jag gör för er skull... ;)

Se rapporteringen från Göteborg som en testkörning. Hoppas kunna göra ett inlägg per tävlande med bild och text. Kanske en filmsnutt med, vem vet...
 

Faktor

Well-known member
Hehe, jag har också en :) Men hackat o sådär själv. Nöjd eller, Molarin? :)

EDIT: Min praktikplats Kaffemaskinen har anordnat så jag ska få gå på Stockholmsuttagningen... Vi får se om det blir någon rapport, jag har redan övertrasserat mitt abonnemang rätt rejält.
 

Molarin

Well-known member
Testar att göra inlägg från mobilen och det enklaste verkar vara att mail-blogga och dra in bloggfeeden till forumet. En omväg, kanske... Men helt automagisk.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp