En sån där automatisk terrorist!

Tjenare!

Jag vill bara börja med att ursäkta mig för att jag fastnat i landet Automatik. Jag är tydligen en lat typ som oftast (när jag är kaffesugen) inte vill göra något mer än att trycka på en knapp och få, tja helt okej kaffe i vart fall.
JAG LOVAR ATT JAG SKALL BÄTTRA MIG!

När jag är på jobbet så gör jag dock espresso/latte hela den manuella kedjan från början till slut OM lusten faller på =) Det finns då finns en Brasilia Opus 3-grp att tillgå och en mängd olika kvarnar och kaffesorter.

Jaja, nog med ursäkter.
Jag är iaf en kille på 27 år som jobbat med kaffe (och allt runtomkring det) i snart 7år. Jobbar på ett rosteri här i Göteborgs-trakten, vilket vill ännu låter vara icke namngivet.

Mitt hopp är att slå till mig själv i ansiktet med att vara medlem här och se till att uppskatta kaffe på det viset jag borde uppskatta det!

:D
 

wesaft

Well-known member
Välkommen.
Inte så svårt att lista ut rosteriet om man kollar på din böna ;)
Det är helt ok att gilla automat, det finns fler som är bekväma.

Det var du som fick in mig på kaffebanan på riktigt, snart är cirkeln sluten :)
Solisen jag köpte av dig har jag lånat ut till en kompis nu, fortfarande i goda händer.
 

Janne Rexcat

Active member
Välkommen önskar en annan automatisk terrorist som dessutom är nybörjare och lyckas kalla espresso för expresso här på forumet:)

Att det blev helautomatik för vår del beror på bekvämlighet och att vi bägge har en varsin form reumatism, vilket gör att man blir tvungen att underlätta vardagen så mycket man kan. Efter lite experimenterande och extrapyssel så för vi ut väldigt bra espresso ur vår helautomat.
 
Tackar tackar allihopa! Skönt att se att man inte är ensam som terrorist...

Härligt Wesaft att du ser det som att jag fick in dig på kaffet, men nu har du ju sprungit om mig rätt rejält på den sidan! ;) Men jag SKA som sagt bättra mig.

Mycket bra att se att livslängden trots allt är helt okej på Solis SL70.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp