två enkla espresso, specialpris?

Englund

Well-known member
Självklart ska man kunna få sig en dubbel i två koppar...vi ställer härmed upp i ledet bakom Essenzatjejen :cool:
 

Conny Hysén

Active member
Om man kommer in till mig å beställer en dubbel i två koppar är det absolut inget problem!

Lite restriktioner har jag dock:
-Funkar endast när jag står bakom kassan (man kan ju alltid testa med mina kollegor, men jag lovar inget)
-Inte under lunchen pga kopp-brist
-Du måste dricka båda själv! :D

Så välkomna att beställa en dubbel i två koppar till samma pris som i en kopp! :coffee:

Tack för att du tänker på en stackare som jag.......Kommer förbi nån gång när jag är i dina trakter!
 

Englund

Well-known member
Du är varmt välkommen! Vill bara passa på att säga att vi inte är något sitta-och-mysa-café (vi är ju främst en kaffebutik), men vi har ett ståbord och ett par barstolar som på sista tiden blivit riktigt välanvända av trevligt folk härifrån! :coffee:
 

Conny Hysén

Active member
Du är varmt välkommen! Vill bara passa på att säga att vi inte är något sitta-och-mysa-café (vi är ju främst en kaffebutik), men vi har ett ståbord och ett par barstolar som på sista tiden blivit riktigt välanvända av trevligt folk härifrån! :coffee:

Tack för inbjudan! Är inte "mystypen"....Myser gör man i soffan hemma:blush:
 

tobake75

Well-known member
Ok, idag testade 2 for 1 på det espressofik som kan klassas som luleås bästa.

Jag - "Kan jag få en dubbel espresso, fast i två koppar?"
Hon - "Du menar två singlar"
Jag - "Nej, en dubbel fast du kör den i två koppar istället för en, det blir godare så!"
Hon - "Ok, det går bra. 22:-"

Klart och betalt!!!
 

Coffeehead

Well-known member
Varför ska ni envisas med att beställa en dubbel i 2 koppar? den andra står ju och blir dålig medans ni dricker den första(espresso är en färskvara). jag beställer alltid en enkel och sen om jag känner för det en enkel till, om ni inte har råd att betala eventuell prisskillnad så gå någonstans där enkel priset är rimligt typ 10 - 12 kr. I Stockholm finns det åtminstonde ett stort antal ställen med denna prisbild.
 

Axel

Well-known member
Jag dricker själv alltid en enkel. Men för alla dessa som vill dricka en enkel i två koppar, låt dem göra det, de är faktiskt mycket bättre än en dubbel.
Först och främst står inte en espresso och blir dålig om du inte är relativt missanpassad på att dricka den. Den dricks på ett svep. De kan vara kul och dricka den 1, Espresson de första sekunderna när den har högre temperatur och sedan svepa den andra säg 20s senare då den tappat temperatur och utvecklats åt något håll. Som caffé ägare själv och jävligt intresserad av kaffe tycker jag det är skämmigt av folk som tar dubbelt.. Man vill ju göra så gott man kan.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp