Webbhotell?

AA

Skottjägare
Nån som har sin sajt på ett webbhotell och kan rekommendera detta hotell?

Ha de´

/AA
 

kaleii

Well-known member
Jag kör PS3bloggen.se via one.com. Grymt billigt och rätt stabilt. Den har väl varit nere några gånger de senaste månaderna, men det har aldrig varit längre en en timme.

Som sagt så är de sanslöst billiga och har fri trafik, vilket jag gillar med tanke på att sidan börjar få rätt så många besökare.
 
C

crema

Guest
kör med space2u.com funkar fint. men har inte så mycket att jämföra med
 

Lassekongo

www.gokaffe.se
one.com fungerar mycket bra ifall man nöjer sig med e-post support och livechatt...
Rekommenderas utifrån min erfarenhet iaf.
 

Molarin

Well-known member
Skulle jag valt i dag blev det nog binero som verkar extremt kundvänliga. RiktigtKaffe ligger på Oderland och det fungerar bra efter senaste uppgraderingarna av serverparken, vet dock inte hur det står till med redundansen.

Koppa.se ligger på Manufrog som hyr servrar i USA. Lite trögtrafikerad ibland, särskilt via ftp.
 

Molarin

Well-known member
Jag har hört flera som blivit avstängda från One.com för att de har för mycket trafik. Fri trafik finns inte. Men så länge du inte har någon form av fil-/bildnedladdning så borde du klara dig.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Citat från deras FAQ:

Hur är det möjligt att erbjuda fri trafik?

Vår unika serveruppsättning ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder fri trafik på sina webhotell skonto. Många av våra konkurrenter skulle säga att det är inte är möjligt. Ändå har vi sedan 2002 gett våra kunder denna service. Idag har vi kunder som har mer än 25 miljoner hits och mer än 1000 Gb trafik per månad.
Vi erbjuder dock inte möjligheten för våra kunder att ha en renodlad download-sida hos oss. En download-sida är en sida där varje enskild hit genererar mer än 1 MB trafik.
Summary Total Hits 213196
Total Files 157651
Total Pages 12585
Total Visits 3739
Transfered KBytes 10276729
Total Hosts 1085


Ovanstående tabell är en månads statistik på Uppsala Bildteknik, än har de inte sparkat ut mig. Trafiken är inte extremt hög, men helt klart duglig tycker jag. :)
 

Brölar

Well-known member
Jag har min sajt på Loopia.se
Ingen aning om det tekniska mumbojumbot men det jag vet är att vi aldrig haft några problem med dem (varit där ca 3 år) och det är billigt.
 

Bjarne

Well-known member
Loopia är stryktåligt och bra och snabb support via telefon. Har ett flertal kunders sajter där (Joomla C.M.S. främst). 83kr/mån mot One.com's 12kr, men service kostar också...

Digikom/Crystone är också ganska stabilt sen de migrerade. Otroligt smarta kontrollpaneler så man fixar det mesta själv dygnet runt, men de har haft lite mer downtime än Loopia.

One.com har jag också, rullar väl OK men vissa saker verkar omöjligt att få hjälp med, bl.a.. sökmotoroptimerade URL:er för Joomla. har gett upp där...

I övrigt har jag inga mer erfarenheter men ska snart sjösätta ett BioMed-företag (Joomla) hos TDC Song. Återstår att se om de klarar biffen ;)

Bästa tipset. Låt inte enbart pengarna styra. Bra och snabb service när det kniper är oerhört viktigt när kunder/medlemmar inte kan sköta sina ärenden på sajten!
 

mts

Well-known member
kör mina grejer via oderland, har haft ett par siter på euronet också vilket nog var ännu bättre. loopia har jag inget förtrpende för efter deras missar i säkerheten (lagrar lösen i klartext, väldigt begränsade lösenord osv), one är väl att rekommendera om du inte ska ha trafik på servern :)
 

Bjarne

Well-known member
Kan flika in ang. Binero. Testkör just nu två domäner på deras FreeBSD-konton och det rullar på väldigt bra. Bra kontrollpanel och respons från supporten.

Har dock lite problem med Joomla (CMS-system) som inte får som den vill, men det är apache-frågor/problem i ett nötskal. Ska snacka lite mer med dem och se hur vi ska lösa det. Har 14 dagar prova-på-tid :)
 

AA

Skottjägare
Mycket nöjd. Stabilt, snabbt och allt funkar som det skall (det lilla jag testat). Kör WP och Gallery (minns inte om det var 1:an eller 2:an men jag tror det är 2:an).
Min domän ligger på FreeBSD.

Anledningen till att det blev just Binero var att det var dom som jag hörde minst klagomål om.

/AA
 

Croma

Active member
Har också hört bra om Binero. Själv kör jag ett antal sajter på Active24 (www.active24.se). Har hittils aldrig strulat och kontrollpanelerna är helt ok. Kanske inte de bästa jag sett men det viktigaste går snabbt och smidigt att utföra. Har totalt 10 domäner hos dem och har haft dem i 4 år. Rätt bra betyg då jag aldrig haft problem med dem... ;)

Mvh Croma
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,376
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp