Aeropress billigt!! + på café..

Imsekimse

Member
Jag funderar på (har nästan bestämt mig!) att ta hem aeropress till vårat café. Är aeropress något som skulle funka på ett café tror ni? Och om jag köper hem ett gäng, är det någon som vill ha ett lite billigare pris än butikernas? Jag kan tänka mig att deala lite...
Eller skulle Eva Solon vara bättre lämpad för caféanvändning?

ps. cafét ligger i stockholm och det är här jag säljer dem..
 

Nickeh

Well-known member
Vi har ibland serverat aero press till stammisar när det varit lugnt. Ser egenligen inget problem med det. Bäst skulle väl vara att ha en kvarn som är dedikerad till det om man ska köra mycket aeropress men det tar ju inte speciellt lång tid att fixa en kopp och servera. Inte så mycket värre än en bistrokanna om man har en bra station för det.
 

Imsekimse

Member
nej precis. det är ju rätt lätt att göra en kopp, bara man avser lite utrymme för det.. får dock kanske ta lite mer för det, kanske 30kr? 35?
och jag menar att sälja både aeropressat kaffe och själva manicken.. funderar på att börja med åtta st. har e nu som jag testat och det är verkligen gott!
 

JvD

Well-known member
Det är svårt att jämföra Eva Solon med Aeropressen. Dels fungerar de på helt olika sätt. Den ena lämpar sig synnerligen dåligt om man tex vill dela på en "kanna". Smakmässigt skiljer de sig också åt.

Tycker inte att det ena utesluter det andra. Vore ju rysligt kul om man kunde erbjuda såväl vanlig bistropress, eva solo som aeropress. Mer sånt på våra caféer :) Kontrollera dock hur varmt du kan diska aeropressen. Om jag inte minns fel så står det att den INTE skall maskindiskas. Om så är fallet så kan det ju vara lite småstruligt på ett café. Det kräver kanske också att man enkelt kan ställa om malningsgrad eller att man har flera kvarnar som tjänar olika uppgifter.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,655
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp