Cheesecake.

Essenzatjejen

Well-known member
mhm My milkshake brings all the boys to the yard...I can teach you but I have to charge..;)

.. glassmaskin från 90talet.... Maskinen berfinner sig i föräldrahemmet.

Det tar tid (kanske snabbare med dagens maskiner) att göra bra glass, och ett bra recept.

Jag det är Mojitoglass jag har i frysen nu. Min kärlek till denna dryck är vidunderlig...
 

chutzpah

Well-known member
Ungarna har fryst isglass av burkpersikospad

Jag spydde lite.........









Jag har förresten bakat 15 cheesecakes nu i veckan. Åtta stycken var en beställning, och sedan resten till butiken!

2 stracciatella
2 blåbär
2 hallon och mörkchoklad
2 jordgubb och vitchoklad
2 grönt te och granatäpple
2 chai te
1 lime
1 Dajm
1 citron-saffran

Teerna köptes på Te & Kaffehuset på Fersens väg i Malmö. Tack för bra service.
 

Essenzatjejen

Well-known member
roccster: Jao.. bakfylla och huvudvärk brukar gå hand i hand :)

chutzpah: COOOL du är alltså expert på det här med cheesecake. Den jag gjorde nu var faktiskt min första :O Tänkte att du kundeförklara varför fyllningen spack aningens på mitten? (detta doldes väl med glasyr, -ingen skada skedd :lol:)
 

Montero

Well-known member
Jag är rädd för tjejer som Essenza. Hon är lite för bra för att vara klok eller jag menar sann. ;)

Jag är godissugen... har tryckt i mig lite av julgodiset som blev kvar men den där kakan du gjorde... kan du inte frystorka och skicka per snailmail? Mehehe... jag är faktiskt grön av avund på er i Gbg som iaf har en teoretisk chans att få testa bakverken... du borde börja ta md till jobbet och sälja- vid sidan om. :)
 

Essenzatjejen

Well-known member
För bra för att vara sann? haha jo jag fösöker ju ;) Men du skulle bara veta vad som händer vid fullmåne :D

Å jag väntar fortfarande på nya förslag. Idétorka här hemma! Vad ska jag göra härnäst? :lol:
 

Large

Well-known member
Varför inte Baklava ? Filodeg, nötter, honung och en skvätt rosenvatten (om man vill).
Syndigt gott....
 

Essenzatjejen

Well-known member
mm det är gott.. då blir det baklava m kaffesmak såklart :D

Kan tyvärr inte bli ikväll.. har inte ingredienserna hemma... :(

Fler förslag :)?
 

Wannabe

Well-known member
- Saffranspankaka med grädde och salmbärssylt. Smask.
- Lite tidigt kanske, men semla är ju också mums.
- Mörk tryffel.
- Vit chokladtryffel med lime

Och det enda jag har hemma är de där chokladbitarna som ingen någonsin vill ha i julens Paradisask...suck!
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp