Cheesecake.

Essenzatjejen

Well-known member
KLICKA

Trots alkohol tvingar jag mig själv att publicera dagens bakning.

Cheesecake m två lager. ett med kaffe. det andra med apelsin. Chokladtopping.

Kan det bli bättre?:coffee:
 

treefinger

Well-known member
alltså, jag tror att jag måste kräva en utförligare beskrivning av receptet. Men men.. nog fasen ser det ätbart ut.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ser riktigt gott ut....

Vad är du för en fresterska som har kommit hit egentligen?
Dänga bakelser i ansiktet på intet ont anande Cheesecakeälskare på det där viset...:eek:hmy::cool:

:coffee:
 

chutzpah

Well-known member
Den ser 'smältig' ut. Då gissar jag att den är en sådan där svensk frusen fuskvariant, och inte en äkta amerikansk ugnsgräddad cheesecake.
 

Essenzatjejen

Well-known member
chupatzpah: Jag tillåter ingen smutskastning av min otroligt underbara cheesecake.

Den är gräddad. Den är äkta american. Det rinnande är den fantastiska glasyren som jag på fyllan möjligtvis överdrev med en aning.


Utförligare beskrivning av receptet kommer när bakfyllan har släppt lite till....
<---------------ska jobba, urk (inte på Essenza dock... så gå inte dit och leta);)
 

chutzpah

Well-known member
*kastar lite smuts runt omkring mig*

Bra.

Hatar alla dessa äckliga frusna svenska fuskvarianter.

Om en cheesecake INTE är gräddad, och innehåller MINDRE än ett kilo cream cheese, då har den förlorat rätten att kalla sig för en cheesecake.
 

Essenzatjejen

Well-known member
theseal: Jag bjöd ju in dig för att äta kaka idag. Men du ska ju på lattearten istället. Dåligstil :)

KG: Jag är ingen fresterska (okej kanske lite då).... Du vurmar alltså för Cheesecaken. Undrar vad jag ska göra härnäst i kaffeversion... Vad vurmar ni andra för för kakor därute? (Fresterskan i mig har återigen vaknat)

chutzpah: AAAA dom är sjuuukt äckliga. Kalla och jävliga. Mest av allt är jag upprörd över att du kunde tro att JAG hade gjort en sådan. :O
 

chutzpah

Well-known member
Nej du, skulle aldrig tro att DU skulle göra en sådan äcklig........ tänkte kanske att du hade fått den av någon annan.......

:unsure:
 

theseal

Kaffeterroristen
"hittat den i öknen, fått den i julkapp, haft den hemma sen länge....."





(vilken film?)
Nu förösker mitt nattsälskap göra espresso åt mig..
 

Essenzatjejen

Well-known member
haha ni e så sjuka...

Kan för övrigt avslöja att jag har hällt i mig 3 st sportdrycker för att vakna till liv!
Denna bakfyllan var inte nådig. Jaja så blir det väl när man gör det motsatta till det ordinerade vita månaden...

Jag hade flera nattsällskap. Dock gjorde ingen utav dom espresso till mig på morgonen. Å på detta jobbet finns det bara brygg. Urk.
 

Wannabe

Well-known member
Den ser riktigt smaskig ut. Skulle passat fint till förmiddagscappun.

Sen vill jag å det starkaste opponera mig mot smutskastningskampanjen mot den frusna Svenska varianten.

Om en cheesecake INTE är gräddad, och innehåller MINDRE än ett kilo cream cheese, då har den förlorat rätten att kalla sig för en cheesecake.
chutzpha

Det må så vara. Kalla det för vad du vill, men gott är det tycker jag.:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,672
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp